וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצא סוד: איזה יין שווה לקנות לראש השנה

17.9.2017 / 8:24

כולם מכירים את הסיטואציה: מאות בקבוקי יין עומדים על המדף ומחכים שתבחרו בהם לארוחת החג. איך יודעים באיזה יין כדאי לבחור? למי יש טעם מפתיע ואיזה יין מתאים לסעודה? בצרנו עבורכם מדריך המלצות מיוחד

כוס יין לבן. ShutterStock
כוס יין לבן/ShutterStock

קשה להאמין, אבל חגי תשרי כבר מעבר לפינה וחוץ ממפגש מרגש עם בני המשפחה עונת החגים מאפשרת לישראלים להיפגש מקרוב עם בקבוקי יין חגיגיים. גם ישראלים שלא צורכים יין באופן קבוע נוהגים לרכוש יינות לפני החגים. למעשה, יותר משליש ממכירות היין בישראל מתבצעות לקראת החגים. אבל איזה יין כדאי לרכוש? באיזה צבע לבחור? והאם אנשים שבכלל לא מבינים ביין יכולים לקנות יין? בשביל זה אנחנו כאן. קבלו את הכוכבים שלנו שבחרנו למדריך מיוחד עבורכם. נזדרוביה, צ'ירס או לחיים – העיקר שתבחרו נכון.

פטי ורדו סופרייר

יין סופרייר הוא יין הדגל המייצג את פסגת ההישגים של יקבי ברקן בתחום ייצור היין. בסדרה נמצאים יינות מורכבים מהענבים המובחרים ביותר שהתיישנו בחביות האיכותיות ביותר. נשמע מדהים? עוד לא התחלנו. פטי ורדו סופרייר מבציר 2010 בילה 20 חודשים בחביות כדי שיקבל ארומת חביות מעושנת. אבל ארומה מעושנת זה לא הדבר היחיד שמגיע עם הפטי ורדו: טעמי פירות בשילוב עשבי תיבול יהפכו את חווית הלגימה החלקה והעדינה למושלמת ומרגשת במיוחד. לא היינו מצפים לפחות מזה מיין שמגיע מהגליל העליון. והיי, רק 6,400 בקבוקים של היין הזה יוצרו. לא מתחשק לכם להיות חלק מהמועדון המצומצם של האנשים שיוכלו ליהנות ממנו?

פטי ורדו סופרייר של יקבי ברקן.
פטי ורדו סופרייר של יקבי ברקן

קברנה פרנק אלטיטיוד 770+

סדרת אלטיטיוד מאפשרת השוואה בין יינות קברנה סוביניון מאותה שנת בציר שעברו תהליכי הכנה ויישון זהים ונבצרו מכרמים בגבהים שונים. המספרים שמופיעים בשמות יינות הסדרה מציינים את גובה הכרם שבו גדלו הענבים. קברנה פרנק אלטיטיוד 770+ מיוצר מענבים שהגיעו מכרם בן זמרה שבגליל העליון, בגובה 770 מ' מעל פני הים. בדומה לפטי ורדו, גם הקברנה פרנק אלטיטיוד 770+ מאופיין בעוצמה פירותית לצד עשבוניות מרעננת. מצד שני, יין כבד ועשיר זה בילה רק 14 חודשים בחביות לעומת ה-20 של הפטי ורדו. מרגיש לכם טוב? קבלו את זה: היין משלב ארומות של פירות אדומים ושחורים כגון שזיפים, תותים ותפוחים לצד קורנית ואורגנו.

קברנה פרנק אלטיטיוד 770+ של יקבי ברקן.
קברנה פרנק אלטיטיוד 770+ של יקבי ברקן

סוביניון בלאן אלטיטיוד 780+

הסוביניון בלאן אלטיטיוד 780+ נבצר ב-2015, שלוש שנים לאחר הקברנה פרנק אלטיטיוד 780+, והוא מגיע מאזור אחר לגמרי: כרם בית נקופה שבהרי יהודה. לאחר תסיסה בטמפרטורה נמוכה. במיכל נירוסטה, היין בוקבק ללא שהות על מנת לשמר את הטעם הרענן של הענבים. לגימה אחת מהיין החלק והפירותי הזה תיקח אתכם משולחן החג למחוזות רחוקים וטרופיים. בינינו, סביר להניח שתשכחו שאתם נמצאים בפתח תקווה. אל תשכחו להגיש את היין הזה מצונן. שמונה מעלות צלזיוס אם אתם מתעקשים לדייק.

סוביניון בלאן אלטיטיוד 780+ של יקבי ברקן.
סוביניון בלאן אלטיטיוד 780+ של יקבי ברקן

צפית אסמבלאז'

סדרת אסמבלאז' מציעה בלנדים הממזגים מספר זנים ליצירה המייצגת את אופיו של אזור גידול מסוים. בהתאמה, כל יין נקרא על שם הפסגה הגבוהה באזור. צפית אמסבלאז' שנבצר בשנת 2012 מכרמים בשפלת יהודה מציע בלנד של הזנים מרסלאן, קלאדוק, פינוטאז' ומלבק. ליין, שבילה שנה בחביות, אופי ים-תיכוני וארומה עוצמתית ומורכבת, עם זאת, הוא קליל ובעל פירותיות מודגשת. על מה אנחנו מדברים כאן בעצם? תחשבו על שילוב של שוקולד חלב, תות שדה ופטל עם עשבי חורש ונגיעה של טבק. בדיוק.

צפית אסמבלאז' של יקבי ברקן.
צפית אסמבלאז' של יקבי ברקן

ריחן אסמבלאז'

כמו הצפית אסמבלאז', גם ריחן אסמבלאז' נבצר בשנת 2012 ובילה שנה בחביות. עם זאת, בניגוד לצפית אסמבלאז', ריחן אסמבלאז' הוא יין כבד ועשיר. מדובר ביין אלגנטי ומורכב המציג בגאווה את אופיו המובהק של זן הקברנה סוביניון הגדל בגליל העליון. כן, זה היין שתלגמו כשתדהרו על המנה העיקרית בסעודת החג. אנחנו יודעים, לפעמים לא צריך לעבוד קשה כדי לפצח את התעלומה. אגב, זוכרים את הפטי ורדו? 13% מהריחן קברנה סוביניון הם פטי ורדו.

ריחן קברנה סוביניון של יקבי ברקן.
ריחן קברנה סוביניון של יקבי ברקן

ויונייה ספיישל רזרב

2015, שנת הבציר של הגוורצטרמינר ספיישל רזרב, הייתה שנה טובה. באותה השנה נבצר לסדרת הספיישל רזרב גם הויונייה ספיישל רזרב. היין העשיר והקרמי, שענביו גדלו בכרמים בהרי יהודה ובגליל העליון, הוא הדרך הכי טובה להיפרד לשלום מחודשי הקיץ החמים והארוכים. הסיבה? המרקם העשיר שלו מלא בטעמי פירות קיץ מקומיים. גם פירות, גם אלכוהול וללא אחוזי לחות. מה יכול להיות יותר טוב מזה?

רזרב של יקבי ברקן ויונייה ספיישל.
ויונייה ספיישל רזרב של ברקן

שרדונה רזרב

אחד היינות הלבנים הכי מיוחדים ופופולריים הוא השרדונה הקלאסי מסדרת רזרב. מדבור בסדרה של יינות זניים, המורכבים לרוב ממזיגה של יינות ממספר כרמים שונים. כל יין תוסס ומתיישן בנפרד, בעוד הייננים מבצעים טעימות תכופות המאפשרות להם ליצור תמהיל מדויק עבור כל יין. שרדונה רזרב הוא יין לבן יבש, כבד ועשיר יחסית שמתאים לארוחות החג, במיוחד אם אתם יושבים בחצר הבית או במרפסת שבה רוח קלה ונעימה מלווה את הסעודה. ענביו נבצרו בכרמי היקב בהרי יהודה והגליל העליון, כך שלגימה ממנו מספקת לנו את טעמיה של הארץ. היין התיישן במשך שישה חודשים בחביות עץ אלון והזמן הזה עושה לו טוב. כוס או שניים ממנו תעשה טוב גם לכם.

שרדונה רזרב של יקבי ברקן.
שרדונה רזרב של יקבי ברקן
וואלה! NEWS בשיתוף יקבי ברקן
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully