וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תם פרק הים: הזיכרון הרטוב של הקיץ

27.9.2016 / 12:37

מזג האוויר קריר יותר אבל השמש עדיין זורחת, אז כדאי לבלות את השבתות בחיק הטבע ולנצל את שפע האטרקציות שיש לאורך חופי ישראל

מערכת וואלה!

רגע לפני שהקיץ נגמר ומפנה את מקומו אפשר וצריך להיפרד מהים ומהחופים הקסומים שהיוו מפלט קבוע מהחום היוקד. אבל אם כבר להיפרד, כדאי לעשות את זה כמו שצריך.

כלומר לא ברביצה מתמשכת על החול וצילום סלפי על רקע קצף הגלים, אלא במסע כיפי ללב ים כדי לשוט על מרחבי מים שלא פוקדים בכל יום. נכון, מזג האוויר כבר לא מעיק וייתכן שאולי תיצטרכו לקחת עליונית או מעיל רוח כדי להתחמם מעט, אבל השמש עדיין זורחת ואפילו הדגים טעימים יותר. הנה כמה הפלגות מומלצות שיסיימו את הקיץ עם חיוך.

טורדנו צפוני

סירת הטורנדו היא חוויה מאיצת אדרנלין שיכולה להגיע למהירות שיא של 90 קמ"ש. מדובר בסירת גומי עם שני מנועים ויכולת ריחוף על המים שמפליגה ממפרץ אכזיב ו'מקפצת' על המים עד לגבול לבנון. בדרך חולפים על פני המפרצונים של חוף אכזיב ובצת, איי הסלע "נחליאלי" ו"שחף", עליהם מקננים להקות ציפורים, ו"אי אהבה" שנודע בשנות ה-80 כאי של מסיבות פרועות.

הטורנדו מדוממת מנוע למרגלות מצוק ראש הנקרה ואם מצב הים מאפשר היא גולשת בזהירות אל תוך הנקרות האפלוליות, שם מתגלה מראה עוצר נשימה של קרני השמש החודרות מבין הנקיקים, נשברות על המים ויוצרות קשת גווני טורקיז מרהיבים.

דרך נוספת להגיע לעומק הנקרות היא בחתירת קיאק לאורך החופים והתפתלות בין המפרצונים.

פוצקר - מרכז צלילה, שיט ודיג בנהריה, טל: 04-951-1503

נמל יפו בשקיעה. דצמבר 2015. ראובן קסטרו
נמל יפו./ראובן קסטרו

מבט פנורמי על נמל עכו

הספינה מלכת עכו היא הזדמנות מצוינת לשוט סביב נמל עכו העתיקה וליהנות וממראה חומותיה שעמדו בפני נפוליון, כמו גם מנופי מפרץ חיפה וכל מישור החוף הצפוני, עד ראש הנקרה והגליל.

הספינה ערוכה להשיט 220 איש, ובכל סיור או טיול ניתן לשלב גם כיבוד קל ושתייה, הסבר היסטורי וגיאוגרפי מוקלט אודות עכו העתיקה, כולל כניסה למוזיאונים ולמעברים תת-קרקעיים.

בנוסף, מלכת עכו מצוידת בכל הדרוש לקיום אירועים, כמו רחבת ריקודים גדולה בסיפון העליון, סלון נוח, חדרי שירותים, מזנון, קומה סגורה לשיט חורפי, קומה פתוחה לשיט קיצי, וכן אולם אירועים מפואר בקומה הראשונה עם שולחנות וספסלים.

מלכת עכו - 04-9913890, מ- 25 שקלים.

אור הירח

תחילת עונת הסתיו היא תקופה מצוינת להפלגת לילה, כשעוד לא קר מדי. גם מי שרגיל לרבוץ מול המסך בשעות החושך ישמח לגלות שמדובר ביאכטה מפוארת המתאימה להפלגה רומנטית, למסיבת רווקים או לגיבוש מימי עם הבוס והחבר'ה מהמשרד.

ההפלגה עצמה תתבצע לאורך חופי הרצליה, תל אביב ויפו או צפונה לכיוון נתניה, קיסריה וחיפה ועל הסיפון ממתינים שלל פינוקים כמו ערסלים מעל המים, עיסויים, אופנועי ים, ציוד צלילה, ארוחות שף ומוזיקה מדליקה. את אותה החוויה תוכלו להזמין גם בשעות היום או לקראת שקיעה.

מועדון sea-gal, המרינה, הרצליה - 1-700-700-058, מ- 990 שקלים לעד 14 אנשים.

קסם יפואי

קשה למצוא מי שלא היה פוקד את נמל יפו מדי יום שבת ועולה על ספינות העץ התיירותיות למסע שלם של טלטולים ובחילות על הגלים. אחת מהספינות הללו היא "סבבה", וכל תפקידה הוא להרקיד את המפליגים לריקוד הסוחף של חופי תל אביב.

ה"סבבה" יוצאת מהמעגנה בנמל יפו חולפת על פני המגדלור וסלע אנדרומדה, משייטת לאורך חופי יפו-תל אביב ובחזרה ואם תבקשו יפה תקבלו גם הסברים על השנים הראשונות של הנמל, שהיה שער הכניסה המוביל של ישראל.

סבבה 5, נמל יפו. 050-6520054. 25 שקלים.

וואלה! NEWS בשיתוף שבת שוויון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully