וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספורט למחשבה: 4 אימונים שמרעננים את השגרה

7.10.2015 / 6:56

תשכחו מריצה או רכיבה אופניים: קבלו ארבעה ענפי ספורט שעדיין לא הגיעו לאולימפיאדה אבל כבשו את הפארקים וחדרי הכושר

trx. ShutterStock
אימוני TRX. חפשו את הסלבס/ShutterStock

קשה יותר זה מהנה יותר. על הקונספט הזה התפתחו בשנים האחרונות כמה ענפי ספורט חדשים שקראו תיגר על כל מה שאנחנו מכירים. לא תמיד, צריך להיות החזק או המהיר ביותר כדי לעסוק בהם אבל המכנה המשותף של ענפי הספורט הללו הוא קבוע: כדי להצליח ולהגיע לתוצאות צריך להתמיד אבל בעיקר ליהנות.

אין זה משנה איזה סוג פעילות עושה לכם את זה. ריצה, רכיבה על אופניים, שחיה או טניס – העיקר שתזוזו. ועדיין. אם מאסתם בפעילויות השגרתיות ואתם מחפשים משהו קצת יותר טרנדי ורטוב, הנה כמה ענפי ספורט שלא הגיעו לאולימפיאדה אבל בטוח שלא תהיו שם לבדכם:

קרוספיט

שיטת האימון שפותחה כבר בשנות האלפיים היתה עד השנתיים האחרונות נחלתם של אנשי כוחות הביטחון והחילוץ שנדרשו לשפר את יכולות הכושר, הכוח והגמישות של גופם בטווח זמן קצר יחסית. הקרוספיט נחשב לאימון קשה ואינטנסיבי שלא עושה הנחות מגדריות. מדובר באימונים שיכולים להתבצע בחדר הכושר אבל לא רק. אופי המאמץ מתבטא בחזרות קצרות על תנועות בסיסיות כמו הרמת משקל (הגוף או משקולת חיצונית), הנפה, קפיצה, סווטים, זינוק ויציבה, כוח מתפרץ וקואורדינציה.

כן, מדובר באימונים קצרים יחסית אך בעלי עצימות גבוהה במיוחד (המהדרין מדברים על קצב שריפת קלוריות של אלף לאימון של רבע שעה). לא בכדי הם הפכו למבוקשים על ידי מי שקצר זמנם להשקיע בספורט אך ארוכה שאיפתם להיכנס למידה צרה יותר בג'ינס.

קרוספיט. ShutterStock
קרוספיט. אימונים קצרים, עצימות גבוהה/ShutterStock

סאפ

ספורט ימי שכבש את ישראל והפך לטרנד מטורף עד שקשה למצוא מישהו שלא חותר בו. בניגוד לשאר תחומי הגלישה שדורשים מיומנות וכישרון, בסאפ לא צריך להיות קל רגליים או אמן שווי משקל. מספיק לעמוד על גלשן מוקטן ולחתור כדי להפעיל מאה שרירים שונים גוף ולשפר את היציבה והדינמיקה.

גלישה על הסאפ מתבצעת בדרך כלל בקבוצות מודרכות בים הפתוח והחתירה נעשית מול התנגדות המים והרוח. אין מדובר בתפיסת גלים של ממש אלא יותר בהנעת הגלשן במרחב הימי במהירות המקסימלית. חובבי הסיבולת ישלבו במהלך אימון על הסאפ גם שחייה בים אבל גם מי שלא מעוניין לשפר את התחום האנאירובי שלו ימצא בסאפ ספורט מתגמל במיוחד.

סאפ,חוף נחשולים. עופר תליו, מערכת וואלה! NEWS
סאפ. קבוצות מודרכות בים הפתוח/מערכת וואלה! NEWS, עופר תליו

Elictrical muscle srimulation או בקיצור EMS

שיטת אימון שפותחה בנאס"א על מנת למנוע מהאסטרונאוטים ניוון שרירים במהלך שהייתם בחלל נחתה גם במכוני הכושר בישראל. מדובר בפעילות המשלב גירוי שרירי על ידי פולסים חשמליים ותנועות מוטוריות שתורמות לחיזוק ושיקום השרירים והמפרקים גוף. חסידי השיטה משווקים אותה בקנאות כספורט לעצלנים – אחרי הכל, מי יסרב לחטב את שריריו תמורת 20 דקות של פעילות אינטנסיבית – אבל סתבר שלא רק עצלנים נדבקים אליה.

לא מעט מועדוני כושר בישראל כבר הקצו מתחמים ייעודיים לשיטה ורכשו את הביגוד והציוד המתאים כדי לאפשר למתאמנים את ההנאה בהפעלתה מאסיבית של כוח ואנרגיה בלי להפעיל לחץ ועומסים מיותרים על השלד והעצמות.

EMS  קלאב. באדיבות EMS,
אימון EMS. חכו לפולסים החשמליים/באדיבות EMS

אימוני TRX

בלי ספק ובלתי תחרות, כנראה שמדובר ברצועה המדוברת בתחום הכושר בשנה האחרונה. מספיק להסתובב בפארקים ובגינות השעשועים כדי להבין את מימדי התופעה. זה עוד לפני שבוחנים את העובדה שרצועות ה-TRX הן האקססוריז הכי חם בקרב הסלבס היום. האימון הוא פשוט וכולל סדרת תרגילים המבוססים על התנגדות למשקל הגוף. ואולם, כדי לבצע נכון את התרגילים – ויש אינספור מהם – מומלץ להשתמש במאמן בעיקר כדי לבחור את סוג האימון המתאים וביצועם הנכון.

רצועות ה-TRX מתחברות בקצה אחד לעמוד/גדר/מוט גבוה ובקצה השני לאיברי הגוף השונים על מנת להפעיל כמה קבוצות שרירים במקביל. שיטת האימון, שפותחה על ידי חייל קומנדו אמריקני, כבר הוכח כבעל השפעה חיובית על היציבה המפרקית וסיבולת לב ריאה.

לסיכום, הנאה מספורט, כל סוג של ספורט, היא מצרך חובה במנעד הדרישות להשגת ניצחון פיזי או נפשי. תוסיפו לזה זמן להירגעות, חברה טובה, שינה עמוקה, משקה צונן וארוחה טובה והנה אתם בדרך הנכונה להשגת צלילות מחשבתית שתוביל להגעה לשאר המטרות של חייכם.

וואלה! פותחים שנה בשיתוף נסטי
  • עוד באותו נושא:
  • נסטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully