פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      עשו זאת בעצמכם: חטיף בריאות עשיר וטעים שמשדרג כל ארוחה

      חטיף בריאות יכול להוות תוספת מתוקה לארוחת עשר בבית הספר או בעבודה, וגם כארוחת ביניים שעוזרת לשמור על הרגלי תזונה נכונים. כדי שנדע שהחטיף אכן בריא ומזין כדאי להכין אותו בעצמנו, וזה די פשוט. צפו

      עשו זאת בעצמכם: חטיף בריאות עשיר וטעים שמשדרג כל ארוחה

      הילדים חזרו לבית הספר ומדי בוקר מחכים לכריך טעים ומושקע שיהיה להם כיף לאכול בהפסקה. כמובן שבנוסף לטעם חשובה גם הבריאות והכריכים צריכים להיות מזינים, כדי לספק להם את מנת האנרגיה שהם זקוקים לה וכן כדי להטמיע בהם הרגלי תזונה נכונה. אחת הדרכים לכך הוא שילוב של חטיף בריאות, שיכול להוות תוספת מתוקה לארוחת עשר בבית הספר או בעבודה, וגם כארוחת ביניים שעוזרת לשמור על הרגלי תזונה נכונים.

      כדי שנדע שהחטיף אכן בריא ומזין כדאי להכין אותו בעצמנו, וזה די פשוט. פרי התמר מושלם מהבחינה הזאת, עם סגולות שייחודיות רק לו. התמר מהווה חלופה נהדרת לצורך באכילת מתוקים וגם מהווה מקור מעולה לאנרגיה. התמרים מעניקים תחושת שובע משום שתכולת הסיבים התזונתיים גבוהה מאוד וקצב ספיגת הפחמימות לדם בינוני. תכולת השומן בתמרים כמעט אפסית ובפרט ביחס למתוקים אחרים.

      דרך מהירה להכין חטיף בריאות שכזה היא לקחת כמה תמרים בינוניים בגודלם, לחרוץ אותם בעדינות לרוחב, להוציא את הגרעין ולהטמין במקומו חתיכה של אגוז מלך.

      אפשרות נוספת היא להכין חטיף בריאות המשלב בתוכו מספר רב יותר של מרכיבים טבעיים.

      מצרכים לחטיף הבריאות:

      כוס פצפוצי אורז
      חצי כוס שיבולת שועל
      3 כפות שמן קוקוס
      חצי כוס סילאן
      רבע כוס טחינה
      1 חלבון ביצה
      3 כפות קוקוס טחון
      6 תמרים מגולענים חתוכים לרבעים

      מערבבים הכול יחד, מניחים בתבנית מרופדת בנייר אפייה ומהדקים היטב שכבה דחוסה.

      אופים בחום של 160 מעלות כ-20 דקות, מצננים צינון מלא.
      חותכים לגודל הרצוי.

      לאחר החיתוך, שומרים בקירור.

      הכי מומלץ לעטוף כל יחידה בניילון נצמד ולשמור בפריזר, ניתן לאכול ישירות מההקפאה.