וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק חופים קסומים ובטן-גב: כל מה שצריך לדעת על חופשה בתאילנד

19.9.2017 / 8:20

איזו עונה הכי טובה לטיול? מה ההבדל בין האיים המערביים למזרחיים? איזה אטרקציות יש בצפון המדינה? וכמה זמן מומלץ להיות בה כדי למצות את כולה? הישראלים אוהבים את תאילנד והנה כמה דברים שכדאי לדעת לפני שאתם מתכוונים לבקר בה

האי קו טאו בדרום תאילנד. ShutterStock
קוטאו שבדרום תאילנד/ShutterStock

נראה שבכל פרופיל פייסבוק בשנים האחרונות עלה, באיזשהו שלב, האלבום "אני והיפות שלי בתאילנד". ובאמת, שנת 2016 הייתה שנת שיא בכניסות לתאילנד, עם 161,502 ישראלים שנכנסו למדינה האקזוטית. לא רק זו, 63% מהישראלים שביקרו בתאילנד בשנת 2016, ביקרו בה לפחות פעם אחת בעבר. אז מה הופך את תאילנד ליעד מועדף על הישראלים? ולמה אנחנו מרגישים בה כל כך בבית?

ממלכת תאילנד נותנת את החבילה המושלמת למטייל המערבי. היא משלבת בין תרבויות אחרות, מקדשים עתיקים, ארמונות ומלכים, וגם בין חופים בתוליים ולבנים, שופינג בערים הגדולות וחיי לילה סוערים במיוחד. מאפיין נוסף שייחודי לה הוא שכל אזור גיאוגרפי בה מאפשר חוויות שונות לגמרי ומציע אטרקציות ופעילויות אחרות.

כך תוכלו לטייל בצפון ההררי ולהתרשם מהטבע הפראי והמרהיב שבו וגם מתרבויות מסקרנות דוגמת שבט ארוכות הצוואר, ואז לרדת לאיים הקסומים שבדרום המדינה, בהם האטרקציה המרכזית היא לשבת מול הים ולשמוע את אדוות הגלים מתנגשות על החול, במשך ימים על ימים, בלי שום צורך אמיתי לזוז מכיסא החוף עליו אתם שוכבים באותו הרגע.

מסע רכוב על גבי פילים ביערות סמוכים לעיר צ'אנג מאי, צפון תאילנד. ShutterStock
מסע רכוב על גבי פילים ביערות סמוכים לעיר צ'אנג מאי, צפון תאילנד/ShutterStock

איי תאילנד: חול, ים ומסיבות פול מון

היעד המועדף על רוב הישראלים בתאילנד הוא כמובן הדרום, בדגש על האיים. חופים שנפרשים על פני קילומטרים רבים, שקט מוחלט וחיי לילה עשירים מדברים מאוד אל הישראלי שמחפש את החופשה המושלמת. חשוב לדעת שגם בתוך האיים יש חלוקה - האיים המערביים שונים במעט מהמזרחיים. האיים המערביים כוללים את קופיפי ופוקט המתויירים, ואילו בין האיים המזרחיים ניתן למצוא את קופנגן וקוסמוי.

פוקט הוא האי הגדול ביותר בתאילנד. ככזה, הוא מציע את כל מה שהתייר המערבי מבקש, רוצה או צריך. יש בו בתי מלון מפוארים, מסעדות ואטרקציות כמו ספורט ימי, אתרי צלילה, פארק לאומי גדול, אקווריום חדש שנפתח בשנים האחרונות ומפלי מים נקיים וטבעיים. הגודל שלו מאפשר למצוא בו חופים מבודדים, שמרבית התיירים עדיין לא גילו. קופיפי, קטן יותר משמעותית, ועל אף שבשנים האחרונות התיירים גילו אותו, הרי שהוא עדיין יעד מבוקש והאטרקטיביות שלו לא נפגעה, במיוחד לחובבי הצלילה והספורט הימי.

האיים המזרחיים לעומתם מציעים חוויה מעט שונה. קוסמוי המתוייר, מציע חופים מבודדים בהם ניתן למצוא המון שקט ושלווה לצד חופים בהם יש מרכזי קניות ומועדוני לילה. בקופנגן שנמצא במרחק לא רב ממנו מתקיימות מסיבות הפול מון המפורסמות שכמו שניתן להבין משמן, קורות סביב לילות הירח המלא בכל חודש. האי קוטאו הוא גן עדן טרופי, עם חופים לבנים, מי טורקיז ויערות עבותים שמציע אתרי צלילה מרהיבים וטיילת יפה בה מלונות מפנקים שבהם אפשר לעבור קורס צלילה.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
מסיבת ירח מלא בקופנגן, תאילנד. AP
מסיבת פול מון בקופנגן/AP

צפון תאילנד: שבטים ונופים הרריים

בצפון תאילנד האווירה משתנה, והתיירים נחשפים לתרבות הממלכה, למקדשים ולאוכלוסיות הייחודיות בה. בצפון פזורים מקדשים בודהיסטיים רבים, חלקם עתיקים ביותר ומשקפים היסטוריה של מאות שנים. הביקור במקדשים והמוזיאונים השונים יכולים למלא ימי טיול רבים. בשהייה בצפון מומלץ ללון בצ'אנג מאי, העיר הגדולה ביותר באזור, ולכלול בין השאר גם ביקור בחוות הסחלבים, צפייה במופעי פילים ונחשים, ביקור במערת הנטיפים וגם נסיעה אל הכפר של שבט ארוכות הצוואר. הנשים בשבט זה מניחות מגיל צעיר על צווארן חישוקים, על מנת להאריכו, והביקור בכפר בו חי השבט, הפך לאטרקציה מרכזית של המטיילים בצפון. השבט התרגל לתיירים שמתעניינים באורח החיים השונה ומתירים את הביקורים לכפר בצורה חופשית. כמו כן, בצ'אנג מאי פועל שוק הלילה המפורסם, בו ניתן למצוא את כל מה שעולה על דעתכם, החל מבגדים, נעליים, שעונים ועד ומנות רחוב מעניינות עם טעמים הייחודים לאזור.

גני המלכה סמוך להר טוי דונג, צפון תאילנד. ShutterStock
גני המלכה שבצפון תאילנד/ShutterStock

בנגקוק: חיי לילה ושופינג

בנגקוק היא עיר השופינג והאטרקציות. ארמון המלך ממוקם בה וגם מקדשים בודהיסטיים כמו מקדש השחר הממוקם על גדות נהר צ'או פראייה, פארק סיאם, חוות הנחשים ועוד. בבנגקוק פועל גם השוק הצף המפורסם בו סוחרים פזורים על פני סירות רבות ומציגים את סחורתם הטרייה.

כשעתיים נסיעה מבנגקוק אפשר לבקר בקנצ'נבורי, עיר ששמה התפרסם בעולם הודות לגשר על נהר קוואי העובר בה. אבל בקנצ'נבורי תוכלו ליהנות גם ממופע פילים, ביקור בחוות גידול של טיגריסים, שוק לילה הומה ורחצה באחד ממפלי שמורת הטבע ארוואן היפהפייה שנמצאת בסמוך לעיר.

קו הרקיע והנהר בעיר בנגקוק, תאילנד. ShutterStock
קו הרקיע של בנגקוק/ShutterStock

עונות השיא של תאילנד: חגי תשרי והחורף

עובדה מפתיעה היא שהישראלים נוסעים לתאילנד בכל חודשי השנה. עם זאת, יש חודשים חזקים יותר וחזקים פחות. חודשים כמו מאי ויוני נחשבים "מחוץ לעונה" ולכן כמות הביקורים בהם פוחתת. לעומתם, תקופת חגי תשרי (חודשים ספטמבר ואוקטובר), וחודשים דצמבר וינואר, הם החודשים החזקים ביותר, בהם נרשמים שיאי הכניסות של המטיילים הישראלים לתאילנד. חשוב לדעת שתאילנד ידועה באקלים הטרופי שלה. זה אומר שלא חשוב באיזה חודש תבחרו לטוס, יש סיכוי סביר שתתקלו בגשם טרופי ואין מה להיבהל מכך. בנוסף, חודשים יולי עד אוקטובר ידועים כחודשי עונת המונסונים, אבל אם מתכננים את הטיול נכון, המונסון לא אמור להשפיע על הטיול.

לכמה זמן טסים?

"מכיוון שהטיסה ארוכה, רוב הלקוחות מנצלים את הזמן כדי לטייל בכל תאילנד"

אם כבר טסים לתאילנד, כדאי להקדיש לה את הזמן הראוי. החופשות שהישראלים מזמינים לתאילנד נמשכות בממוצע 17 ימים, בין השאר כדי לא להרגיש במרדף אחרי הזמן. "רוב הצעירים מזמינים חופשה של חודש לתאילנד", אומרת ליטל אייזנברג, יועצת נסיעות ותיירות בחברת "אופקים", המציעה חבילות טיולים לתאילנד. "המשפחות מוגבלות יותר בזמנים ורובן מזמינות חופשות של שבועיים עד שלושה".

הטיסות הן רכיב משמעותי שצריך לקחת בחשבון בתכנון החופש, מכיוון שהן נמשכות שעות רבות. "ישנן טיסות ישירות וטיסות עם עצירה באירופה (קונקשן). רוב המשפחות מזמינות טיסות ישירות מטעמי נוחות, למרות שהן יקרות יותר. מעבר לטיסות, צריך לקחת בחשבון שיש גם טיסות פנים, לצפון תאילנד או לאיים בדרום, וגם הן לוקחות זמן טיול יקר. רוב הלקוחות משלבים טיול בצפון תאילנד, שסובב סביב טבע וטיולי ג'יפים, ולאחר מכן יורדים לאיים בדרום, שם החופשה היא בסגנון בטן-גב. מעט מאוד צעירים ומשפחות מזמינים רק לאיים, לחופשת בטן-גב ושכיבה על החוף. מכיוון שהטיסה ארוכה, רוב הלקוחות מנצלים את הזמן כדי לטייל בכל תאילנד. אני תמיד ממליצה ללקוחות שלי, שאם כבר הם טסים ויכולים לקחת חופשה ארוכה, עדיף שיסעו לשלושה שבועות עד חודש, וכך יקבלו מהטיול באמת את כל החוויות שיש לתאילנד להציע".

וואלה! NEWS בשיתוף אופקים נסיעות ותיירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully