וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם חו"ל, גם רוק וגם מסי: החופשה שכבשה את לב הישראלים

29.8.2017 / 8:38

"הגשמתי חלום לילדיי, לפני המשחק של ברצלונה הם לא נרדמו". "הקהל לא נתן לסטינג ללכת, הוא ניגן ארבעה הדרנים". בשנים האחרונות הקהל הישראלי גילה את סוד הקסם: טיול לחו"ל שמשלב חוויה יוצאת דופן. מה היתרונות של חופשה מסוג זה ואיך עושים זאת נכון?

כריס מרטין סולן קולדפליי בסופרבול 2016. GettyImages
סולן קולדפליי כריס מרטין בהפועה בסופרבול 2016/GettyImages

"כבר כמה שנים שאני חולמת לראות את סטינג בהופעה. חיכיתי שיגיע לארץ וזה פשוט לא קרה, ולכן כשראיתי שיש לי את האפשרות לנסוע לאחת מההופעות בחו"ל, פשוט הלכתי על זה", אומרת נורית גולדברגר, שביוני האחרון נסעה להופעה של סטינג בפראג.

ולא רק היא נסחפה בטרנד. על אף שמדי קיץ אנחנו רואים יותר ויותר הופעות של כוכבי פופ ורוק עולמיים שמגיעות למחוזותינו, התופעה של ישראלים שמרחיקים לחו"ל כדי לראות את גדולי האמנים, הולכת ותופסת תאוצה. השמות הגדולים, האצטדיונים הנוחים ולפעמים גם המחיר, מצדיקים עבורם את הכרטיס.

"הביקושים לחופשות שכוללות הופעות מוזיקה גדולות או משחקי ספורט, נמצאים בגידול של מאות אחוזים באופן מתמשך ולאורך זמן, כבר שנים. מדובר בתחום הצומח ביותר בעולם התיירות", אומר גיא מלמד, מנכ"ל "אופקים גלובל" המתמחה בחופשות ספורט ומוזיקה. "בשנים האחרונות, חבילות הספורט והמוסיקה הפכו למוצר המבוקש ביותר בענף התיירות בישראל".

חופשה בהתאמה אישית

אז מה כל כך מושך את הישראלים בחופשות מהסוג הזה? "מדובר בתיירות משודרגת שהמאפיין המשותף והבולט ביותר שלה זה החוויה והריגוש", מרחיב מלמד. "הקהל הישראלי הוא בעל ניסיון רב, כזה שיודע לטייל, שחווה כבר הכול, מכיר ויודע. לכן בכל חופשה חשוב לשים דגש על החוויה הכוללת. לכל אדם שבוחר לטוס להופעה או משחק כדורגל בחו"ל, אנחנו תופרים חופשה שתתאים לו באופן ייחודי. החל מהטיסות שמותאמות לצרכי כל לקוח בנפרד, בית מלון מרכזי המומלץ לו על פי צרכיו, והדרכה מלאה של הנציגים שלנו על כל סוגי הכרטיסים והאפשרויות לאירוע".

הביג בן בלונדון אוגוסט 2017. רויטרס
ביקור בלונדון הוא לא רק סלפי ליד הביג בן אלא גם צפייה במשחק כדורגל או בקונצרט רוק/רויטרס

מחיר נמוך יותר וחוויית צפייה משודרגת

ואולי סוד הקסם עבור הקהל הישראלי הוא לא רק גיוון החופשה עצמה והרצון ביציאה לטיול חוויתי ואחר, אלא פשוט המוצר, שברוב המקרים הוא איכותי יותר. ההופעות הצפופות בפארק הירקון והאמנים שמגיעים אלינו, שעבור רובם ימי התהילה חלפו לפני שנים רבות, גרמו לישראלים להסתכל החוצה. זאת בנוסף לכך שהאצטדיונים הגדולים באירופה או בארצות הברית לא מזכירים את פארק הירקון בשום דרך ומציעים חוויה אחרת. בין אם מדובר באיכות הסאונד, המקום והאפשרות לצפות מכל נקודה בנעשה על הבמה ולראות את האומן המופיע, האצטדיונים בחו"ל בדרך כלל מנצחים. הם ערוכים לכמויות מאסיביות של קהל ועושים את זה כבר שנים.

כמו כן, אסור לשכוח שתעשיית ההופעות ברחבי אירופה וביעדים מרכזיים בארצות הברית היא תעשייה משומנת היטב, שמורגלת בהופעות ענק ויודעת לתת תמורה למחיר. אותו מחיר אגב, בדרך כלל זול משמעותית ממה שניתן למצוא בהופעות דומות בארץ. כך לדוגמה תוכלו למצוא באתר "אופקים" כרטיסים להופעה של אד שירן, אחד מהכוכבים הגדולים בעולם כרגע, ב-515 ש"ח, להופעה של ג'ון לג'נד ב-310 ש"ח, ולהופעה של ליידי גאגא ב-287 ש"ח (ולשם השוואה, כשגאגא הופיעה בארץ בשנת 2014, עלות הכרטיסים החלה ב-375 ש"ח, הבדל של כ-31%).

ליידי גאגא לובשת ורסצ'ה במופע המחצית של סופרבול 2017 פברואר 2017. GettyImages
כרטיס להופעה בחו"ל ב-287 שקלים. ליידי גאגא/GettyImages

מזמינים את הכרטיסים מהארץ

"החלטתי שאני לא מחכה יותר ופשוט נסעתי, וזה היה המופע הכי טוב שיכולתי לצפות לו. לאחר שיחה עם הסוכנת רכשתי כרטיסים לפסטיבל שבמרכזו הייתה ההופעה של סטינג"

אז מה היתרון בחברות הכרטיסים שפועלות בארץ? שני דברים מרכזיים. הראשון הוא שהשיחה מתנהלת מול נציג ישראלי, שיכול להסביר בצורה ברורה ובעברית על האצטדיון, האזורים השונים בו, כמה טוב תוכלו לראות את האמן ואיפה באמת כדאי לשבת. הוא בעצם יודע להתאים את הכרטיס לצרכי הלקוח ולהביא למקסימום את התמורה שיקבל לכספו. היתרון השני הוא הזמינות. מרבית ההופעות הגדולות שנערכות באירופה הן sold out כבר מיומן הראשון, וחברות הכרטיסים הישראליות, כמו "אופקים", מאפשרות גם למי שלא מעודכן על כל הופעה חדשה שמוכרזת, לרכוש את הכרטיסים במועד שנוח לו, תוך כדי ניצול ההזדמנות ותפירת החופשה כולה סביב יעד ההופעה.

כך לדוגמה עשתה גולדברגר. "הרגשתי שאני חייבת לצאת לחופש וחיפשתי חופשה עם תוכן. נכנסתי לאתר 'אופקים' וראיתי שאחת ההופעות שנמכרות שם היא ההופעה של סטינג שנערכה בפראג שבצ'כיה. אני מחכה כבר שנים שסטינג יגיע לארץ ומשום מה ישראל לא בתוכנית שלו. השנה החלטתי שאני לא מחכה יותר ופשוט נסעתי, וזה היה המופע הכי טוב שיכולתי לצפות לו. לאחר שיחה עם הסוכנת רכשתי כרטיסים לפסטיבל שבמרכזו הייתה ההופעה של סטינג, וכשבועיים לפני הנסיעה הורדתי את הפלייליסט של ההופעה והתחלתי לשמוע את השירים, שאת כולם כבר הכרתי. ההופעה הייתה מדהימה, סטינג והלהקה שלו נתנו הופעה מכל הלב. הם שרו את כל השירים האהובים שלו וגם כמה שירים של "פוליס". הייתה אווירה מחשמלת באצטדיון, שהיה גדול מאוד אבל מרווח, והיה קל לראות בו את הלהקה. בסופו של דבר ההופעה הייתה כל כך מוצלחת שהקהל לא נתן ללהקה ללכת והם נגנו ארבעה הדרנים".

ויש גם כדורגל

"כולנו אוהדי בארסה, ולכן החלטתי להעניק להם את הטיול כמתנה. זו חווית כדורגל ברמה אחרת, ואין דבר שמשתווה לצפייה מקרוב בשחקנים האהובים עליך"

כשזה מגיע לכדורגל, המשמעות של רכישת כרטיסים לליגות הגדולות גדלה, מכיוון שאין שום סיכוי שהן יגיעו וישחקו אצלנו. לכן האוהדים השרופים הבינו שאם הם רוצים לראות את מושאי הערצתם ואת הליגות הגדולות משחקות, הם צריכים להיערך בהתאם.

"נסענו אני והבנים שלי לברצלונה לראות את בארסה משחקים נגד אתלטיקו", אומר אייל, אקדמאי שנסע לאחרונה לטיול בחבל קטלוניה. "כולנו אוהדי בארסה, ולכן החלטתי להעניק להם את הטיול כמתנה. זו חווית כדורגל ברמה אחרת, ואין דבר שמשתווה לצפייה מקרוב בשחקנים האהובים עליך. בנוסף, כמובן שילבנו את הטיול בברצלונה והיה לי איתם זמן איכות".

ואיך מתכוננים לטיול מהסוג הזה? "ההכנה לנסיעה הייתה מרגשת מאוד, בטח כשהם הבינו שהם הולכים לראות את מסי וחבורתו בגודל טבעי. לילה לפני המשחק הם לא נרדמו מהתרגשות למרות שרכבנו על אופניים ברחבי ברצלונה במשך יום שלם והיינו עייפים ומותשים. הדרך לאצטדיון לוותה בשתיקה ובמבטים שאמרו הכול, ואז הגיע הרגע שמבחינתי הגשמתי בו חלום לילדיי. עד היום אנחנו מזכירים את הטיול הזה בבית כחוויה שבחיים לא נשכח".

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. רויטרס
מרגש יותר לראות את מסי מהיציע/רויטרס
וואלה! NEWS בשיתוף אופקים נסיעות ותיירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully