וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל חווה, חוויה: כך תעבירו שבת חקלאית עם כל המשפחה

5.10.2016 / 8:14

לא רק גידולים ויבולים: בעלי חיים, ארוחות בטבע, משחקי חברה ופעילויות לילדים והורים – האטרקציות החקלאיות שממתינות במרחק של שעה פלוס-מינוס, מאזור המרכז

מערכת וואלה!

במדינה כמו ישראל, ענף החקלאות נהנה מתפקיד כפול. מצד אחד, אספקה שוטפת של גידולים ויבולים שממלאים את סלי המזון של הציבור, ומצד שני, הוא מספק לא מעט אטרקציות מהנות לכל המשפחה. כל מה שצריך זה שבת שמשית, מצב רוח שטות והחוויות נצברות בקצב של פרה נחלבת.

מי שלקחו את המשימה צעד אחד קדימה הן החוות, שחלק מהן מזכירות ממש את בתי גידול החיות הזכורות מעיירות הספר האמריקניות. בעלי חיים, ארוחות בטבע, משחקי חברה ופעילויות לילדים והורים – הם כל מה שממתין לכם במרחק של שעה פלוס-מינוס, מאזור המרכז.

החווה של חוה בקיבוץ חפץ חיים

חוה היא גננת ותיקה ומנוסה ובעלת חיבה ייחודית לילדים ולבעלי החיים. החווה שהיא מנהלת מעניקה אווירה משפחתית ואישית מתוך מטרה לספק חוויה איכותית המשלבת כיף והנאה עם הכרות עם הטבע. בחווה מגוון גדול של בעלי חיים, שטח של 25 דונם בתוכם שבילים רחבים המאפשרים נגישות גם לבעלי נכויות ובעיקר פעילויות ואטרקציות שונות המתאימות לילדים , לקבוצות ולמשפחות.

מה עושים שם? רכיבה על חמורים, אפיית פיתות, חצר ליטוף ענקית, חליבת עיזים וגיבון גבינה, קפיצה במתנפחים יבשים ורטובים, פיינטבול וג'ימבורי לקטנטנים.

מחיר: 47 שקלים לילד מעל גיל שנתיים, 25 שקלים למבוגר.

החווה בתל אביב

החווה בתל-אביב משתרעת על שטח ירוק ורחב ידיים בן 70 דונם בגני יהושע, באזור ראש ציפור (לשעבר "פרדס גולדברג"). בשטח החווה פועל מזה כחמישים שנה בית הספר החקלאי "חוות תלמי אביב", אליו מגיעים מדי שבוע תלמידי תל אביב- יפו לשיעורי חקלאות.

מה עושים שם? בחווה מתחמי פעילות מגוונים כגון, משק בעלי חיים, מבוך עצי פיקוס, שדות לקטיף עצמי, נגריה ומשחקיית עץ אקולוגית, גן מוזיקלי מחומרים ממוחזרים, חלקות לעיבוד וגידול תוצרת עצמית, מתחם צפרות, סדנאות ופעילויות לכל המשפחה וכן, פעילויות עונתיות מתחלפות, כגון, מסיק זיתים, הדרכה בשלולית החורף, טיולי עששיות בל"ג בעומר, קציר ודיש בשבועות ועוד מגוון רב של הפעלות בטבע.

מחיר: 49 שקלים למבקר מעל גיל שנתיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
האכלת חמורים בחוות פיליפ. צילום מתוך אתר החווה, אתר רשמי
האכלת חמורים בחוות פיליפ/אתר רשמי, צילום מתוך אתר החווה

חוות פיליפ, סמוך לקריית גת

חוות פיליפ נוסדה על ידי פיליפ הרשברג ז"ל בשנת 1950, מיד עם תום מלחמת העצמאות. החווה עוסקת כיום בחקלאות, בתיירות, סדנאות ועריכת טיולים עם חמורים. החווה הממוקמת בנגב הצפוני, אזור בו כמות המשקעים הממוצעת נעה סביב 330 מ"מ בשנה. תנאים אלו מאפשרים גידול חיטה בבעל (ללא השקיה) וזיתים לשמן ולמאכל.

מה עושים שם? טיולי כרכרה עם חמורים מאולפים, טיולי אופניים במהלכם האורחים מנווטים בכוחות עצמכם בין הנופים המרהיבים של הדרום ונהנים מארוחה בטבע מחומרי הגלם שגדלים החווה. כמו כן, יש במקום אטרקציות אתגריות כגון טיול שטח ברכבי ארבע על ארבע, השתתפות בקרבות פיינט בול קבוצתיים, ניווט בטבע ועוד.

מחיר: מ-55 שקלים לאדם, תלוי באורך הפעילות.

החווה בגבעה, קיבוץ גבעת ברנר

החווה בברנר הוקמה בתחילת שנות ה-50 כמשק לימודי לילדים. כיום, צוות העובדים של החווה מורכב מבני נוער העוזרים בהדרכה בשבתות ובחופשים וממבוגרים שעבדו בחווה בילדותם.

מה עושים שם? פינת ליטוף, רכיבה על האתון, יצירה בחימר, אפיית פיתות ופעילות לילדים בדיר העיזים.

מחיר: מ-35 שקלים לילד מגיל שנה, 25 שקלים למבוגר.

וואלה! NEWS בשיתוף קואליציית שבת שוויון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully