וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערבה בסוף הקיץ: סוף סוף אפשר לטייל מחוץ למזגן

22.9.2016 / 17:00

הטמפרטורה הופכת ידידותית יותר וגם הלחות יותר נסבלת. עוד לפני שמגיעים החגים, הנה כמה אופציות לאטרקציות משפחתיות תחת כיפת השמיים

מערכת וואלה!

גם אם מזג האוויר לא ממש מראה את זה, הקיץ הסתיים באופן רשמי. זה אומר שמעתה ואילך נזכה למשב רוח נעים יותר והרבה פחות אגלי זיעה על הפנים. במילים אחרות: אפשר סוף סוף לצאת לטייל מחוץ למזגן. הראשונים לשמוח, הם ההורים, שמנעד האפשרויות הצר של הקיץ שמתבטא בים-קניון-בריכה, ישתנה לאין ערוך.

אבל לא רק הם. גם הילדים ישובו ליהנות מהאטרקציות הפופולריות שמציע הטבע הירוק. למי שעדיין לא נסגר על הרשימה, הנה כמה אופציות.

גן גורו

פארק אוסטרלי ייחודי ובו בעלי חיים נדירים מאוסטרליה הרחוקה. בגן גורו הקנגורו השונים מסתובבים חופשי וניתן ללטף וגם להאכיל אותם מכף היד.

המבקרים נהנים גם מצפרייה בה יאכילו את התוכים בשיפודי פירות עסיסיים, ובעלי חיים מעניינים נוספים כמו קואלות מתוקות, שועלים מעופפים, מיני זוחלים, קזואר מפחיד ועוד. כמו כן, מדי חודש נערכת בגן הגרלת פרסים למי שיצליח לפתור את כתב החידה במבוך הצמחייה ובמבוכי היגיון נוספים. סיורי לילה עם לינת שטח מומלצים במיוחד בחודשי הקיץ.

דבוראי, קיבוץ יד מרדכי. אילן המאירי,
מכוורת קיבוץ יד מרדכי/אילן המאירי

קיבוץ יד מרדכי

אין ביקור טבעי יותר לקראת ראש השנה ממכוורת יד מרדכי, הגדולה ביותר בארץ המונה כ-5,000 כוורות, שמייצרת מאז 1936 את הדבש שממתיק כמעט כל בית בישראל. בית הדבש והדבורה, מרכז המבקרים של מכוורת יד מרדכי, מארח משפחות מכל הארץ לחוויה מתוקה וייחודית עם הילדים מדי שבת, בחגים וחופשות.

אל הביקור מתלווים דבוראים מנוסים שייקחו את המשפחות לסיורים המתאימים לכל הגילאים במכוורת ובהפעלות מיוחדות יאפשרו לילדים הצצה לעולמן המרתק של הדבורים.

הדבוראים ידגימו את עבודתם והילדים יקבלו הסבר חוויתי על חייהן של הדבורים, המבנה המשפחתי המיוחד בכוורת, המלכה והפועלות וכמובן על תהליך ההאבקה, ייצור הדבש ותרומת הדבש לגוף האדם.

הילדים יצפו בפתיחת כוורת אמיתית, ילקקו דבש טרי וטהור ויכינו נרות מדונג דבורים אמיתי תוצרת יד מרדכי. לאחר מכן, הטרקטור יביא את המשפחות לביקור ברפת הסמוכה, שם ילמדו הילדים על חייהן של הפרות, על התהליך שעובר החלב החל מהפקתו ברפת ועד שהוא מגיע לקרטון החלב שבמקרר בבית ויצפו בחליבה בזמן אמת.

צריף בן גוריון. חנן אפשטיין, ספק 500
צריף בן גוריון/ספק 500, חנן אפשטיין

צריף בן גוריון

צריף בן גוריון בקיבוץ שדה בוקר, הוא מסע בזמן אל מורשתו ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל המאפשר גם הצצה אל חייו הפרטיים, בקיבוץ אליו עבר עם אשתו פולה בשנת 1953.

הצריף של בן-גוריון נותר כפי שנשאר עם פטירתו של בן גוריון בשנת 1973 וניתן לראות בו את חדר העבודה שלו וספרייתו העצומה, מתנות ומזכרות שקיבל בן-גוריון ממנהיגים ברחבי העולם, צילומים וחפצים אישיים שמלמדים על ימים אחרים וצנועים יותר.

בסמוך לצריף נמצאת תצוגה המתארת את הקשר של בן-גוריון לנגב ובמקום מוקרן סרט אורקולי על בן גוריון והפרק בחייו בשדה בוקר. מומלץ לא לוותר על התצפית מקבר בן גוריון הנמצא על המצוק שליד מדרשת בן גוריון.

מסע למנהרות הכותל

אטרקציה המספרת את סיפור נדודי העם היהודי מכל קצוות תבל ועד שובו לירושלים עם מיצגים בטכנולוגיה אינטראקטיבית מתקדמת, יותר ממאה סצנות דרמטיות וסרטי מידע ואנימציה.

המחקר על שורשי העם היהודי נמשך במשך למעלה מעשור במהלכו נערך תחקיר מעמיק על כל אחת מתפוצות ישראל, שבעקבותיהם נכתבו תסריטים דרמטיים הפותחים צוהר אל חייהם של יהודים בכל שנות הגלות ובכל קצוות תבל – האתגרים, התלאות והגעגועים התמידיים לירושלים ולארץ ישראל.

האטרקציה עצמה מציגה את הישגו המופלא של העם היהודי והשמירה על זהותו הרוחנית, המוסרית והתרבותית.

וואלה! NEWS בשיתוף קואליציית שבת שוויון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully