וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תבחרו את נתח הבשר המושלם

7.9.2016 / 11:17

ממש לאחרונה דורגה ישראל במקום הרביעי בעולם בצריכת בשר לפי ה-OECD. לקראת התבשילים ומנות הבשר החגיגיות של ראש השנה, קבלו טיפים לבחירה מוצלחת של בשר טרי

אדום אדום.
אדום אדום

1. לוקיישן לוקיישן לוקיישן

המיקום בו אתם קונים את הבשר הוא הדבר החשוב ביותר. בין אם מדובר בקצביה שכונתית או ברשת שיווק, חשוב שזה יהיה מקום שעובד, כלומר עם תחלופה גבוהה של לקוחות ובהתאם של חומר גלם. כדאי לשאול את המוכר שאלה בסיסית כמו מהיכן מגיע הבשר.

2. תיעזרו בקצב

אחרי שהבנתם שאפשר לסמוך על הבן אדם שמולכם, אל תהססו להיעזר בו. קצב טוב היא איש מקצוע שמבין ומתמחה בבשר, וידע לעזור לכם למצוא נתחים שמתאימים למנה שאתם מתכננים, וידע גם להכווין אתכם לנתחים מעניינים או פחות מוכרים (שלפעמים יוצאים יותר משתלמים בכיס). כך למשל, אם אתם חפצים בהכנת רוסטביף, הקצב לא יכוון אתכם ישר את האנטריקוט והסינטה הפופולריים והנפוצים, אלא אל נתח השייטל, שמניב צלי עסיסי עם טעמים עשירים.

3. תבחנו את הנתח

בין אם קונים בשר לצלי או לסטייק, חשוב לבחון את הנתח שעומדים לבחור. בשר עגל טרי יהיה בצבע אדום אך לא מבריק, הברק הוא סימן לכימיקלים שהוזרקו לתוכו. נתחים טריים אחרים יכולים להגיע בגוונים של חום-אדמדם, תלוי ברמת היישון שלהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אדום אדום.
אדום אדום

בכל מקרה, יש להימנע מנתחים בהם מצטברת שלולית נוזלים מתחת לנתח – זו עדות לכך שמדובר בבשר מופשר (שאמנם זול יותר אבל לא מתחרה בבשר טרי באיכות הטעמים), וכן יש להימנע מנתחים עם כתמים כהים ולא מוסברים.

אם קונים בשר לצלי או תבשיל, מנתחים שאינם מיושנים, לבשר צריך להיות ריח נייטרלי.

4. בסטייקים – חפשו את השיוש

שיוש הוא אינדיקציה לכמות השומן שיש בנתח. המשמעות של המונח: בין הבשר האדום רואים נימים וקווים של שומן לבן, שגורמים לבשר להיראות כמו לוח שיש. השיוש רלוונטי בעיקר לנתחים המיועדים לסטייקים כמו אנטריקוט וסינטה. הכלל הוא שככל שהשיוש יותר בולט, כך הסטייק יוצא יותר עסיסי, וזאת מכיוון שהשומן נמס במהלך הצלייה ונותן תחושת לחות.

בשר לסטייקים הוא כזה שעבר תהליך יישון, וככזה צריך להיות רך למגע, כלומר, אם נוגעים בבשר, צריך להישאר שקע. אם הבשר חוזר במהירות לצורתו המקורית, הבשר אינו מיושן מספיק והסטייק שתכינו ממנו יהיה נוקשה.

5. הפרד ומשול – בשר עם ובלי עצם

נתחים מסוימים, כמו צוואר, אוסובוקו ואסאדו, נמכרים לעתים קרובות עם העצם. במקרה של האוסובוקו (שמגיע מאזור השוק) הדבר מעלה את מחיר הנתח בצורה משמעותית. אם מתכננים להגיש את הנתחים בתבשיל, במהלכם גם ככה רוב הזיכויים שהבשר יפרד מהעצם, מומלץ לקנות את הבקר בנפרד ואת העצמות בנפרד, ככה לא תקנו עצמות (זולות) במחיר של בשר.

וואלה! NEWS בשיתוף אדום אדום
  • עוד באותו נושא:
  • בשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully