וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תאמינו כמה זה טעים: יין מפתיע להכנה ביתית

11.10.2015 / 8:41

בלי כרם, יקב וחביות עץ אבל עם כלי חרס, צינור פלסטיק ובלון: כך תכינו יין ביתי מתמרים בריאים ועסיסיים

אישה לוגמת יין. ShutterStock
הנאה מיין? אפשר מכל פרי/ShutterStock

ככל שגובר ייצורו של היין, אולי המשקה העתיק בעולם, ונגישותו גוברת, כך עולה בהתמדה גם מספר האנשים שמתעקשים לרקוח את המשקה לבדם. הבשורה הטובה היא שכיום לא צריך להיות יינן וניתן להכין יין כמעט מכל פרי. אבל הבשורה היותר טובה היא שבזמן שמרבית היינות הביתיים מיוצרים מענבים, מי שייצר לעצמו ולאורחיו יין מתמרים ייחשב למקורי וייחודי יותר.

נכון, לא מדובר בגילוי בבל. הכנת משקאות שיכר מתמרים היו נהוגים כבר בעת העתיקה בעיקר בבל ומצרים, עוד לפני שגילו את ייצורו של האלכוהול. ועדיין, מדובר באחד הפירות האיכותיים ביותר שנמצאים בארץ ובשפע.

אז מה דרוש כדי להכין יין תמרים ביתי וטעים? ובכן, לא יותר מדי. הדבר החשוב ביותר הוא שתהיה לכם צנצנת או כל כלי חרס בתכולה של 2 ליטר, אטום לכניסת חרקים או חיידקים, צינור פלסטיק דק לשאיבה ובקבוק. של יין, אלא מה?

אז איך מתחילים?

בתור התחלה, קחו ערמת תמרים עדיף מסוג מג'הול או אמרי שטפו אותם היטב והשרו אותם למשך 10 דקות במים חמים על מנת לרככם. השלב הבא יהיה לרסק את התמרים, בלי הגלעינים כמובן, באמצעות הידיים או כלי המעיכה המשמש להכנת פירה. המטרה של פעולה זאת היא לסחוט את המיץ מבשר הפרי כמעט עד סוף הצנצנת. ניתן להוסיף גם מים מסוננים אם מיצי הפרי לא מספיקים.

כעת זה הזמן להוסיף טבליית קמפדן, או בשמה הכימי אשלגן בי-סולפיט, שתורמת לחיטוי היין מחיידקים זוללי סוכר (ניתן להשיג בבתי מרקחת) ומיד אחר כך את שקית השמרים ולערבב היטב. אוהבי המתיקות ישמחו לגלות שתוספת של כף סילאן תוסיף טעם ליין. אחרי הערבוב סגרו את הצנצנת בצורה הרמטית אך עם זאת אפשרו יציאה של אוויר מתוך היין. הדרך הכי טובה לעשות זאת היא באמצעות הנחת פיסת בד על פתח הצנצנת וקשירתו בגומי למשך הלילה.

מזל טוב, היין שלכם בן חודש

עכשיו כשהחלק הראשון כבר מאחורינו הגיע הזמן להפעיל את מתג הסבלנות שלכם. למחרת היום פתחו את הצנצנת וערבבו את התערובת שנחה שם בכל 3-4 שעות. נהגו באופן זהה גם במהלך הימים הבאים ותתחילו לראות את השמרים נכנסים לפעילות ומתסיסים את התערובת, שכבר מתחילה להיראות כמו יין מבעבע.

תהליך התסיסה יימשך כשלושה ימים ובתומם יש לשאוב את הנוזלים באמצעות הצינורית לתוך בקבוק עם פקק אטום כדי למנוע כניסת חמצן שיחמיץ את היין. פתרון יצירתי שקיים הוא לכסות את הבקבוק בבלון באמצעות הלבשת הפיה על פתח הכניסה. כך תוכלו לרוקן את האוויר שנאסף בתוכו בכל כמה ימים.

הניחו ליין להתיישן בתוך הבקבוק במשך חודש עד חודשיים. בזמן זה הנוזלים יתרככו וטעמם ישתפר לאין ערוך. לפני פתיחת הבקבוק האטום כדאי להוסיף עוד טבליית חיטוי מחשש לכניסת חיידקים. החזירו את הפקק האטום למשך כמה ימים נוספים לפני שתוכלו להתגאות בעצמכם על כך שהכנתם יין מאחד הפירות הכי טעימים ובריאים שצומחים בארץ.

וואלה! פותחים שנה בשיתוף מועצת התמר
  • עוד באותו נושא:
  • תמרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully