וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דממת אלחוט: מה אתם יודעים על הנתב שלכם?

6.10.2015 / 6:14

נתב זול הוא נתב איטי ומיותר לציין שספקיות האינטרנט מודעות לזה. איך תבחרו את הנתב הנכון שיתמודד מול עומס של ריבוי חיבורים למספר מכשירים בו-זמנית?

אפל WIFI. ShutterStock
AirPort Express. התקנה תוך דקות ספורות/ShutterStock

נתב אלחוטי (ראוטר) הוא מסוג המוצרים שכולנו קונים ומשתמשים בהם כל יום, מבלי לייחס להם את החשיבות הראויה להם. מדובר בסך הכל בקופסה שדרכה כל המכשירים החכמים בבית - מחשבים, סמארטפונים וטאבלטים - מתחברים לרשת האינטרנט. בלעדיה כל הגאדג'טים היקרים האלה נהפכים לחסרי תועלת, ובכל זאת סביר להניח שהנתב המונח על שולחנכם הוא היחידה הזולה והבסיסית ביותר שהציע לכם ספק האינטרנט שלכם.

ואולם, אין חוכמות בתחום הזה: נתב זול ובסיסי הוא נתב איטי, שאיננו מסוגל להתמודד עם עומס של ריבוי חיבורים למספר מכשירים בו-זמנית, והאות האלחוטי שלו משודר בעוצמה שלא תספיק לדירות מרובות חדרים. לזכותם של הישראלים יאמר כי עד היום התחרות בתחום הייתה חלשה למדי, וקשה היה למצוא על המדפים הצעות טובות שיצדיקו את ההשקעה. כל זה עומד להשתנות, עם כניסתה לקטגוריה של חברת מחשוב שאת שמה אולי שמעתם - Apple.

קו הנתבים האלחוטיים של Apple, המכונה AirPort, הוא למעשה אחד המוכרים והנמכרים ביותר בעולם. לכל אחד מהמוצרים הנכללים בו יתרונות ייחודיים לכל משתמש, ובמיוחד לאלו שכבר מחזיקים בביתם במחשבים, סמארטפונים וטאבלטים הנושאים את סמל התפוח. נכון, הם קצת יקרים יותר מהפתרונות הבסיסיים שאליהם התרגלתם, אך כפי שמיד תגלו הם עשויים לשדרג את חווית הרשת שלכם באופן משמעותי, ואפילו להציל את המידע היקר לכם מאסון.

סדרת ה-AirPort: נתבים מהירים ומשוכללים

המוצר הפותח את סדרת ה-AirPort, הן במחירו והן בגודלו הפיזי, הוא AirPort Express. זהו נתב איכותי, מעוצב להפליא באותו קו מינימליסטי המוביל את כל מוצרי Apple, ועלותו אינה גבוהה בהרבה מזו של נתבים בסיסיים ופשוטים הרבה יותר. למרות גודלו הצנוע, פורס ה-Express רשת אלחוטית מהירה בתקן "N", בשני התדרים המאושרים לשימוש בארץ (2.4 ו-5). יש לו גם חיבור USB מובנה לצורך שיתוף מדפסות, ושימו לב - חיבור לרמקולים, המאפשר שידור מוזיקה דרך תוכנת ה-iTunes לרמקולים שאינם מחוברים ישירות למחשב. תכונה מפתיעה זו בלעדית לדגם הזה.

צעד אחד מעל ה-AirPort Express, מציעה Apple את ה-AirPort Extreme. האקסטרים, כשמו כן הוא - יחידה חזקה ומהירה במיוחד, שתוכל לספק רשת אינטרנט אלחוטית בדירות גדולות, משרדים ומוסדות. הרשת אותה הוא פורס פועלת בתקן AC, התקן החדיש והמהיר ביותר לחיבורי WiFi, התומך במהירות של עד 1.3 ג'יגה לשנייה. יש לו חיבורי USB שיכולים לשמש הן לשיתוף מדפסות ברשת, והן לצורך שיתוף כוננים קשיחים חיצוניים. כל אחד מהמחשבים המחוברים לרשת יוכל לגשת לקבצים המאוכסנים בכוננים הללו.

מדובר אמנם בטכנולוגיה מתקדמת אך התקנת וניהול הרשת פשוטה כל כך שבתוך דקות ספורות מהרגע בו תשלפו את ה-AirPort Extreme מאריזתו התהליך כולו כבר יסתיים. מה שמקל מאוד על ההתקנה והמשך תפעול המכשיר הוא אפליקציית אייפון ואייפד חינמית, שתוכל להציג לכם בכל רגע נתון מהו בדיוק מצב הרשת. אם אין לכם אינטרנט, האם זו בעיה בנתב או בחיבור עצמו? הצצה אחת באפליקציה תענה לכם על השאלה הזו, ותחסוך לכם שעות רבות של המתנה מיותרת בקו שירות הלקוחות של הספק.

אפל WIFI. ShutterStock
נתב זול הוא נתב איטי/ShutterStock

AirPort Time Capsule: הנתב שיציל אתכם

המוצר המשוכלל ביותר בסדרת ה-AirPort הוא ה-Time Capsule, שכולל את כל יתרונותיו של ה-AirPort Extreme, לצד כונן קשיח מובנה בנפח עצום של 2 או 3 טרה-בייט. הכונן הזה משמש לצורך גיבוי אלחוטי אוטומטי, בשיתוף עם תכונת ה-Time Machine המוטמעת במערכת ההפעלה OS X שמותקנת על כל מחשבי המק. גם כאן, ההתקנה פשוטה להפליא ביחס לעוצמה הרבה המגולמת בטכנולוגיה הזו: המחשב פשוט מאוד יזהה את נוכחותה של ה-Time Capsule ברשת וכל ההגדרות הנחוצות יעשו מעצמן.

מרגע זה והלאה, כל קובץ במחשב שלכם יגובה באופן אוטומטי. כל שינוי, כל עריכה, הכל שמור בכונן של ה-Time Capsule המיוצר לפי תקן איכותי במיוחד כך שלא יקרוס או יתקלקל במשך שנים. תכונת ה-Time Machine מסוגלת אפילו לשמור ולאחזר מספר גרסאות של אותו קובץ, כך שאם תערכו שינוי ותתחרטו עליו תוכלו בקלות לחזור לגרסה קודמת של אותו הקובץ. Time Machine נהנית אפילו מעיצוב כיפי, שנראה כמו מסע אחורה בזמן בשמי הגלקסיה. אין עוד אף תוכנת גיבוי חזקה כל כך, ועם זאת פשוטה ומהנה לשימוש.

עשו לעצמכם טובה: בוודאי השקעתם לא מעט בסביבת העבודה שלכם, אך דווקא ברכיב הקריטי ביותר לפעילותה התקינה של הרשת לא הקדשתם מחשבה נוספת. הגיע הזמן לכבות את תכונת ה-WiFi בנתב הפשוט שקיבלתם מספק האינטרנט, להמשיך להשתמש בו כמודם בלבד (מה שיתרום ללא ספק לאמינותו), ולחבר אותו לנתב איכותי שישדרג פי כמה את חוויית השימוש שלכם. ובקטגוריה הזו, מוצרי ה-AirPort הם ללא ספק הצעה מעניינת וייחודית, שתועיל במיוחד למשתמשי המק.

וואלה! פותחים שנה בשיתוף iDigital
  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully