וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החטיף הבריא שיפתיע את הילדים שלכם

28.9.2015 / 7:20

נכון, הם לא מתפתים במהירות ולפעמים דורשים רק את הדבר האמיתי אבל בכל זאת, בהסוואה נכונה גם תמרים יכולים לשמש כחטיף שילדים אוהבים

חטיפי תמרים. ShutterStock
תמרים ממולאים מרציפן/ShutterStock

ספק גדול אם הילדים שלכם מאמינים שהמנטרה הקבועה שאתם מספרים להם מהרגע שצמחו להם שיניים היא נכונה. הרי בסופו של יום, או בסופה של תוכנית הטלוויזיה שרק לפני כמה דקות ריתקה אותם, ממתקים וחטיפי הסוכר למיניהם משרתים גם אתכם. לא שאתם מעודדים את צריכתם, חלילה, אבל קשה להאמין שהעלמות עין מדי פעם הן לא חלק מהשגרה.

ועדיין, אין ממש צורך למנוע מהם את התאווה לדברי מתיקה. חשוב רק לדעת לשלוט בכמויות ובעיקר בחומרי הגלם מהם עשויים הממתקים. תחליפי שוקולד וקרמל קיימים בטבע ובשפע אבל לא בטוח שהילדים שלכם יתמכרו אליהם. ואולם, תמרים הם פרי נהדר שעם המרקם וצורת ההגשה הנכונים יוכלו לשמש הסוואה נהדרת לכדורי שוקולד או מרציפן.

היתרונות הבריאותיים שמציעים התמרים הם מוכחים וכבר דובר עליהן בכתבות הקודמות, סיבים תזונתיים, מינרלים, נוגדי חמצון ועוד. כעת, כל מה שצריך זה רק מעבד מזון, מעט ממתיקים שישמשו כציפוי ודלת סגורה במטבח כדי לשמור על ההפתעה לילדים. הנה כמה מתכונים פשוטים שכדאי לכם להכיר לפני שאתם ממהרים לשלול מהם את הגלידה הבאה:

כדורי תמרים בשומשום/קוקוס

קחו כעשרה תמרים מיובשים ללא גלעין עדיף מסוג מג'הול שנחשבים בשרניים ורכים יותר, והניחו בתוך מעבד מזון. לתוך המעבד הוסיפו חמש תאנים יבשות או משמשים יבשים וכמה דובדבנים או תות שדה הניחו את התערובת שנוצרה על משטח עבודה ומשחו עליה שמן קוקוס כדי שתהיה לישה.

צרו כדורים באמצעות כפות הידיים וטבלו אותם בשומשום או קוקוס, העבירו את כדורי התמרים לאחסון במקרר או אכלו אותם טריים. ניתן לטבול את כדורי התמרים גם באגוזים טחונים.

חטיפי תמרים. ShutterStock
כדורי תמרים בקוקוס/ShutterStock

תמרים מצופים בשוקולד

קחו 20 תמרים מגולענים וגדולים ככל האפשר. גלענו אותם בזהירות והוסיפו לתוכם אגוז מלך או פיסטוק. אחר כך הניחו אותם על שיפוד.

קחו 40 גר' מתוך חפיסת שוקולד מתוקה, שברו אותה לקוביות והניחו אותן בתוך קערה עגולה. את הקערה הכניסו למיקרוגל למשך שלוש דקות והמיסו את השוקולד תוך כדי ערבוב.
לאחר יצירת הרוטב המתוק, טבלו את התמרים באמצעות השיפוד בשוקולד החמים ופזרו שבבי קוקוס מעליהם. את התמרים המצופים אפשר לאכול מיד או להניח במקרר במשך חצי שעה לפני ההגשה.

תמרים במרציפן

קחו 20 תמרים גדולים מסוג מג'הול וגלענו אותם על מנת להוציא את הגרעין. קחו 200 גרם מרציפן והרטיבו אותו במי ורדים. לושו את המרציפן ומלאו בחתיכות קטנות את התמרים. מעל התמר הממולא פזרו אבקת סוכר והכניסו למקרר לפני ההגשה.

מאפינס תמרים

קחו קערת תמרים והשרו אותה במים רותחים למשך 10 דקות בלי לייבש. בינתיים קחו קערה נוספת וערבבו בתוכה כוס קמח, 100 גרם סוכר ושתי ביצים. את התמרים הרותחים הוסיפו פנימה יחד עם רבע שקית אבקת אפייה, רבע כפית סודה לשתייה וכפית אבקת קינמון.

המשיכו לערבב עד לקבלת תערובת אחידה. ניתן להוסיף גם אגוזי מלך או בוטנים טחונים. את התערובת צקו לתוך כוסות מאפין מרופדות בנייר אפייה והכניסו לתנור למשך 20 דקות בחום של 350 מעלות. בדקו שהמאפינס מוכנים באמצעות קיסם והגישו.

חטיפי תמרים. ShutterStock
חטיפי תמרים. בהסוואה נכונה הם ייגמרו במהירות/ShutterStock

תמרים בקקאו

קחו 15 תמרים טריים וערבבו אותם במעבד מזון עם כף שמן קוקוס עד להיווצרות תערובת אחידה. גלגלו לכדורים ועטפו אותם באבקת קקאו ללא סוכר. אחר כך הכניסו למקפיא לחצי שעה על מנת שיתקשו. כשתוציאו תקבלו פרלינים מענגים במיוחד.

וואלה! פותחים שנה בשיתוף מועצת התמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully