פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      רוצים להרגיש צלול? הכתבה הזאת בשבילכם

      שינוי הרגלים רעים הוא לא עסק לחלשים. אם אתם פרגמטיים ועקביים, יש לנו כמה עצות שאולי תשמחו לאמץ

      משפחה נוסעת לטיול בחו"ל (ShutterStock)
      לבלות יותר עם המשפחה? פשוט תחליטו (צילום: shutterstock)

      אם לא עשיתם את זה עד עכשיו, לוח השנה מלמד שהגיע הזמן. תשכחו לרגע את חשבון הנפש שתמיד איכשהו גורר העלאת מסכת שאלות מסובכות על החיים שלא תמיד מובילות לכיוון הנכון. כדי להשיג צלילות מחשבתית נדרשת פרמגטיות, ומי שלא יודע, את זה עושים בצעדים קטנים.

      תחילת השנה העברית החדשה היא זמן מתאים לעצור רגע. לא רק בשביל לבדוק אפשרות לחישוב מסלול מחדש אלא בעיקר כדי לראות או יותר נכון, להתבונן בעומק על החיים מבחוץ. אם זה נקרא לכם רוחניקי מדי, אתם צודקים. אבל לפני כן, תבינו שהדרך הנכונה לשנות את החיים בטווח הנראה לעין היא באמצעות שינוי הרגלים קטנים.

      בדיוק, אותם הרגלים שכולנו עושים מדי יום על אוטומט ואפילו לא מקדישים מחשבה עליהם כי המוח לא טורח לעבד אותם כמו שצריך. גם כי אין לו זמן וגם כי ככה חינכנו אותו. לשתות מים מהבקבוק המשפחתי במקום מכוס? למי זה מפריע בעצם? ומי מוצא את זה פחות מנומס?

      לשלוט ברמת המודעות

      ההרגלים שלנו מעידים בעיקר מי אנחנו והדרך לתקן אותם היא פשוט לשלוט בהם ולהעלות את רמת המודעות אליהם. זה מתחיל בקטן אך גם רומא לא נבנתה ביום אחד. להפסיק לעשן, להתחיל דיאטה, לנצל סוף סוף את חדר הכושר או אפילו לצאת שעה קודם באמצע השבוע כדי להיות עם הילדים. איך באמת עושים את זה, או יותר נכון איך מתחילים לעשות את זה? הנה כמה טיפים שתוכלו ליישם בקלות:

      1. תנו לזה זמן – כדאי שתפנימו שלהיפטר מהרגל רע לוקח זמן. תשכחו מטכניקות שמבטיחות קסמים מהירים. לא משנה בני כמה אתם, קשה לחסל הרגל רע שהוטבע במהלך השנים. על מנת להיכנס לתהליך פנו זמן, ליתר דיוק בערך 30 ימים. הטווח הזמן הזה תוכלו לאלף את המוח לקבל את ההרגל החדש, לאמץ אותו ואפילו ללמוד וליהנות ממנו.

      2. חפשו טריגרים – יהיה קשה לשכנע את עצמכם לשנות הרגל, רע ככל שיהיה, שכבר מצא אצלכם בית חם עם השנים. הדרך הטובה לעשות זאת היא לבחור גירויים קטנים שיעזרו לכם. רוצים להפסיק לעשן? שימו את עלות הסיגריות בקופה צדדית ותראו אותה מתמלאת במהירות. רגילים לסמס באמצע נהיגה? שימו את הסמארטפון במצב שקט או כבו אותו לגמרי עם כניסתכם לרכב. רק ככה ניתן לשנות דפוסי התנהגות לקויים.

      3. נקו את השולחן – תרתי משמע. על מנת להטמיע מחשבות חדשות, פוריות יותר, הגיע הזמן להיפטר בהדרגה מהמחשבות הישנות. לא מדובר במשימה קלה, אבל הדרך הטובה לשנות הרגלים רעים טמונה בהשגת צלילות מחשבתית וסדר נפשי. מאחר ומדובר בתחילת השנה העברית אפשר להתחיל לעשות סדר בבלגן הנראה לעין. היפטרו מחפצים ישנים, בגדים שכבר עשו את שלהם ורהיטים שמזכירים לך שכבר מזמן לא התחדשתם.

      4. הרגל אחד בכל פעם – גם אם אתם מרגישים שהולך לכם ודפוסי ההתנהגות שלכם מתחילים להשתנות, אל תקפצו גבוה מדי ותנסו לשנות כמה הרגלים במקביל. ריבוי הרגלים רעים אולי ידליק אצלכם נורה אדומה אבל לא תוכלו להתמודד מולם בלי חשיבה מוקדמת ותכנון מדויק. אם תעשו זאת, ייתכן שרק תחזקו אותם יותר.

      אילוסטרציה (ShutterStock)
      רוצים להתחיל לרוץ? הרגל אחד בכל פעם (צילום: shutterstock)

      5. חפשו תחליפים – או יותר נכון מלאו את החלל. אם אתם רגילים לאכול בשעת לילה מאוחרת מתוך שעמום ואתם רוצים להפסיק כי קשה לכם להירדם בלילה, דאגו להעסיק עצמכם ולשכוח ממחשבות על סנדוויץ עסיסי או חטיף שומני. לכו לישון מוקדם. זאת ההשקעה הכי טובה שתעשו בעצמכם.

      6. חפשו את ההיגיון – טוב, כאן צריך להודות שיהיה קשה לשכנע אתכם להפסיק לכסוס ציפורניים אם העבודה שלכם מלווה במתחים או כעסים. כדי לשנות הרגל רע חייב להתקיים איזון טהור בין מה שאתם אוהבים ויכולים לבצע לבין מה שלא. השינוי אמור להוליד שמחה וסיפוק ולא להיפך.

      7. תודיעו על זה – אין דרך טובה יותר מהתחייבות. אם אתם לא סגורים כי בכוחכם להתמודד עם השינוי לבד, ספרו עליו לחברים ובני משפחה ורתמו אותם לתהליך. את עצמכם תמיד תוכלו לשכנע להפסיק אבל החברים שלכם, סמכו עליהם שהם ידחפו אתכם קדימה. ואם לא אז תדעו שהם יירדו עליכם עד יומכם האחרון. זה שלבדו מספיק כדי לחסל כל הרגל רע.

      8. קחו את זה בקלות – גם אם אתם משוכנעים שאתם רוצים להתחיל לעסוק בספורט באופן אינטנסיבי, יהיה זה יומרני לדבר על בילוי של שעתיים ביום בחדר הכושר או בריצה. התחילו בקטן ונהגו בפשטות. קביעת כללים מחמירים רק ייגרמו לכם לפרוש מהר יותר ולוותר על התהליך כולו.

      טיפ אחרון: עקביות, עקביות ושוב עקביות. מילת המפתח במלחמה נגד ההרגלים הרעים שתחסוך לכם כאבי ראש ומו"מ עם עצמכם (כמעט תמיד תפסידו). עקביות מונעת מחשבה מיותרת ועושה את השינוי קל יותר. רוצים להתחיל לרוץ מוקדם בבקרים? עוד רבע שעת שינה לא תיתן לכם כלום. קומו עכשיו, התלבשו וצאו לריצה. תהיו בטוחים שתאהבו את עצמכם יותר מיד כשתצאו מהבית