וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהמחשב או מהסמארטפון?

8.9.2015 / 3:35

יש לכם אייפון או אייפד ומחשב של Apple? כדאי שתדעו כי מערכות ההפעלה של המכשירים הללו מסוגלות לדבר באותה שפה. מה בדיוק אפשר לעשות? הפרטים בפנים

אייפון. ShutterStock
אייפון. חיים קלים/ShutterStock

אתם יושבים מול המחשב בחדר השינה, ולפתע האייפון מצלצל מהסלון. ממש לא מתחשק לקום עכשיו ולחפש אותו. מה אם הייתם יכולים לענות לשיחה ישירות מהמחשב? השדרוג הקטן הזה לא היה עושה לכם חיים הרבה יותר נוחים? זו רק דוגמא אחת למגוון היכולות מהם נהנים אלו המחזיקים במכשיר נייד מתוצרת Apple (אייפון או אייפד), והמחשב הנושא אף הוא את סמל התפוח. כדאי מאוד להכיר אותן לפני שרוכשים גאדג'ט חדש.

חיבור אוטומטי בין המכשירים

הקישוריות בין המכשירים השונים של Apple מתבצעת למעשה באופן אוטומטי לחלוטין. כל מה שצריך לעשות הוא להכנס לחשבון ה-iCloud שלכם בכל אחד מהמכשירים (סביר להניח שתרצו לעשות זאת בכל מקרה, לצרכי גיבוי או רכישת אפליקציות), והגאדג'טים כבר יכירו זה את זה.

התכונה הבסיסית ביותר שאותה כבר הזכרנו היא שיחות טלפון, שאותן ניתן לקבל או להוציא ממחשב המק כאשר יש אייפון בסביבה. גם הודעות SMS מסוגל המק לשלוח, וללא ספק נוח הרבה יותר להקליד אותן על המקלדת הגדולה של המחשב.

כאשר אתם נמצאים מחוץ לבית, יכול המחשב להשתמש בחבילת המידע של האייפון בכדי להתחבר לרשת. רוב הסמארטפונים בשוק אומנם תומכים באפשרות זו (HotSpot), אך רק במק ניתן להפעיל את שיתוף הרשת מהמחשב, ולהתחבר אליו באותה הקלות שהייתם מתחברים לכל נקודת אינטרנט אלחוטי אחרת. לא צריך לנבור בתפריטי ההגדרות, לקבוע ולזכור ססמאות מסובכות. שוב, החיבור בין המכשירים עושה לנו חיים קלים.

תכונה נוספת הנשענת על הקישוריות בין המכשירים היא AirDrop, המשמשת לשיתוף קבצים ותמונות. גם כאן, ההבטחה הגדולה היא פשטות ואוטומטיות. רוצים להעתיק תמונה שצילמתם באייפון למחשב? לא צריך לחבר כבלים, לחפש הגדרות או להתחבר לכל מיני שירותים. פשוט לוחצים על כפתור השיתוף, ושמו של המחשב יופיע מייד על המסך. קליק אחד, והתמונה עושה את דרכה למחשב דרך הרשת האלחוטית.

לומדים ביחד און ליין. ShutterStock
האפליקציות של אפל יתאימו את עצמן/ShutterStock

מתחילים באייפד, מסיימים במחשב

נשמע מגניב? עכשיו קבלו את השוס האמיתי. בגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה שלה, הציגה Apple חידוש שהמתחרים ידרשו כנראה לעוד שנים בכדי לחקות. שמו הוא Handoff, והוא מאפשר לכם להעביר את העבודה שלכם מהמכשירים הניידים למחשב ובחזרה, באופן שקוף לחלוטין.

איך זה עובד? פשוט. מפעילים אפליקציה מסוימת (מייל, נניח) באייפון או באייפד, ובאותו הרגע יופיע הסמל שלה על מסך המק.

אם תקליקו על הסמל, אותה התוכנה בדיוק תפתח גם במחשב, ולמעשה תוכלו להמשיך בדיוק מהנקודה שבה הפסקתם באייפון. וכשאנחנו אומרים בדיוק - לזה אנחנו מתכוונים. כתבתם משפט אחד במייל? הוא כבר יופיע על מסך המחשב, ותוכלו להמשיך משם.

צילמתם תמונה והתחלתם לערוך אותה? אותה התמונה בדיוק, עם כל השינויים שכבר עשיתם, תצוץ על מסך המחשב אם תרצו לראות אותה שם. התחלתם לגלוש באייפד? אתם יכולים להעביר את אותו העמוד, בדיוק במקום שבו הגעתם בקריאה, למק.

לא כל התוכנות תומכות בחידוש הזה, אך אתם יכולים לסמוך על כך שהאפליקציות של אפל עצמה ויתר התוכנות הפופולריות בהחלט כן. Handoff בעיקר חוסכת את ההתלבטות באיזה מהמכשירים השונים כדאי להתחיל לעבוד, שכן בכל מקרה תוכלו להעביר את העבודה לכל מכשיר אחר בבית ברגע שזה נראה נוח יותר.

כל זה, אגב, נעשה בחיבור ישיר בין המכשירים, מבלי לחשוף את המידע האישי שלכם בשום רגע לרשת האינטרנט ולחברות מסחריות שעשויות לעשות בו שימוש לצרכיהן. וכמובן, ללא כל תשלום נוסף מעבר לרכישת המחשב עצמו.

וואלה! NEWS בשיתוף iDigital

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully