וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי מריחות: הפתרון לילדים סרבני ארוחות עשר

6.9.2015 / 5:55

עדיין שולחים את הילדים לבית הספר עם סנדוויץ' גבינה לבנה או פיתה מרוחה בשוקולד? הגיע הזמן לשינוי

זוגלובק.
פיתה-טוסט של זוגלובק

שנת הלימודים כבר כאן. אחרי שהכרתם את ילדי הכיתה החדשה הגיע הזמן להתמודד (שוב) עם שאלות כמו מה יאכלו הילדים בבית הספר ואיך נגרום להם סופסוף לאכול ארוחת עשר בריאה ומזינה?

האימהות היפניות שולחות את הילדים לבית הספר כשבתיקיהם "בנטו" – ארוחת טייק אווי צבעונית ומושקעת המוגשת בקופסה. כדי לשכנע את הילדים לאכול אוכל בריא ומזין רוקחות האימהות ביפן ארוחות יפהפיות בצורות אטרקטיביות – דובים, ציפורים ודמויות המוכרות לילדים מסרטי האנימציה ומחוברות הקומיקס. הבנטו מבטא את הקשר שבין האם לילד.

טורטייה בצורת סוכריה

בישראל המצב שונה ומעטים ההורים בישראל שיכולים להרשות לעצמם להשקיע זמן רב כל כך בארוחת העשר של הילדים. אבל אפשר בהחלט ללמוד מהיפנים על ערכה של האסתטיקה של האוכל המוגש לילדים ולאמץ את עקרונותיה.

במקום לשלוח את הילדים לבית הספר כשבתיקיהם, שוב, אותו סנדוויץ' משעמם מלחם אחיד עם קוטג', הכינו להם סנדוויץ' מעניין, מקורי וגם מזין, כמו למשל טורטייה עם פסטרמה מקסיקנית.

הפסטרמה, העשויה מהודו או מעוף, עשירה בחלבון ודלה בשומן (רק 1?2 אחוזי שומן): חממו טורטייה, מרחו עליה ממרח כמו חומוס או מיונז או אפילו גוואקמולי (½ אבוקדו מעוך, ½ פלפל אדום קצוץ דק, ½ בצל קצוץ דק, כף מיץ לימון) והשאירו שוליים של 2 ס"מ כדי שתוכלו לגלגל בנוחות.

הניחו על הטורטייה פסטרמה מקסיקנית ועשירה בחלבון של זוגלובק ומעליה הניחו רצועות של ירקות (לפי הטעם), מלח ופלפל. גלגלו את הטורטייה ועטפו אותה בנייר סנדביץ' (כמו סוכרייה) ואז חתכו לשניים. תקבלו טורטייה ארוזה ולא מטפטפת.

רעיון נוסף שירענן לילדים את ארוחת העשר הוא פיתה?טוסט עם שני סוגי פסטרמות, שילוב טעים, שגם משביע ומזין.

זוגלובק. בועז לביא,
איך אפשר לסרב למנה הזאת?/בועז לביא

נתראה אחר הצהריים

הפסטרמות עשירות בחלבון ובשש פרוסות יש רק כ?120 קלוריות. חממו טוסטר ל?180 מעלות, ערבבו קטשופ ומיונז בקערה, חתכו פיתה ומרחו בה את הרוטב שיצרתם. הניחו בפיתה 3 פרוסות פסטרמה ברביקיו "דק דק דק" ו?3 פרוסות פסטרמה דבש "דק דק דק" של זוגלובק. הניחו מעל הפסטרמה עגבניות, גזר ומלפפונים והניחו את הפיתה בטוסטר. חממו את הפיתה במשך 2 דקות (ללא לחיצה) עד שהפיתה מזהיבה קלות.

דרך נוספת לשמירה על קשר עם הילדים באמצעות האוכל שאתם שולחים איתם לבית הספר היא תקשורת כתובה. הילדים של היום נולדים עם סמארטפון ביד ועם טאבלט ביד השנייה ויופתעו מאוד לגלות בקופסת האוכל שלהם מכתב מנייר שכתבתם במו ידיכם.

תוכלו לכתוב להם מסרים קצרים ופשוטים כמו "אני אוהב אותך" או "נתראה אחר הצהריים" או להשקיע קצת יותר ולהשתמש בפלטפורמה החדשנית הזו כדי לכתוב מכתבים ארוכים, חידות או סיפור בהמשכים.

בכל יום יופיע בקופסת האוכל של הילד פרק חדש בסיפור (פריט עטכם או לא) או הפתרון לחידה של אתמול בצירוף חידה חדשה. הפתק שתשאירו להם ידרבן אותם לפתוח את קופסת האוכל שלהם ולחפש בה את המסר הבא.

ילדים סרבני אוכל אפשר לשכנע לאכול באמצעות מערכת תמריצים. בכל פעם שהסנדוויץ'' של ארוחת העשר נאכל הילד יכול לגלות בתחתית הקופסה שלו מדבקה של דמויות שהוא אוהב.

אם יאסוף מספיק מדבקות יקבל פרס. וכן, תצטרכו לסמוך עליו שאכל את הסנדוויץ'' שלו ולא השליך אותו לפח. מי יודע, אולי בשנה הבאה כבר תצליחו להכין פשטידה בצורת בוב ספוג.

וואלה! NEWS בשיתוף זוגלובק
  • עוד באותו נושא:
  • זוגלובק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully