פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      הפרי הצהוב שכבש את ישראל

      הוא מופחת קלוריות אבל מתוק כמו דבש; רעננותו ניכרת כבר במגע הראשון אבל רבים דווקא מקפאים אותו. הכירו את התמר הצהוב

      תמר צהוב (ShutterStock)
      מומלץ להקפיא ולהפשיר כדי להגביר מתיקות (צילום: shutterstock)

      רבות כבר נכתב על סגולותיהם ותרומתם של התמרים לבריאות האדם. התמרים דלי שומן, עשירים בנוגדי חמצון, מינרלים וסיבים תזונתיים, תורמים לבריאות מערכת העיכול ולתחושת השובע ואף יכולים לסייע בשמירה על בריאות כלי הדם והלב.

      כעת הגיע הזמן להכיר את האח הצהוב, שבימים אלה נמצא בשיא בשלותו וכבר ניתן לראות אותו על המדפים ברשתות השיווק. מומלץ להקפיא את התמר הצהוב למשך יממה ולהפשירו מחדש כדי לקבל פרי מתוק כדבש, מופחת קלוריות ועשיר בסיבים תזונתיים. מבין כל זני התמרים, התמר הצהוב הטרי הוא בעל ריכוז המים הגבוה ביותר ולכן הוא הדל ביותר בקלוריות. שלושה תמרים צהובים יספקו רק 84 קק"ל ותכולת שומן אפסית.

      עשיר בנוגדי חמצון ולוחם בטרשת העורקים

      במחקרים שבוצעו על ידי פרופ' מיכאל אבירם מהפקולטה לרפואה של הטכניון ומרכז רפואי רמב"ם, נמצא שהתמר הצהוב יכול לתרום למלחמה בטרשת העורקים בשל יכולתו לזרז סילוק עודפי כולסטרול מתאי דופן העורק – תהליך שעשוי להביא להאטה, בלימה ואפילו נסיגה בהתפתחות טרשת העורקים.

      כן נמצא כי התמר הצהוב מכיל כמויות משמעותיות של פוליפנולים, נוגדי חמצון התורמים להאטת תהליכי הזדקנות ומחלות וכן לעיכוב חמצון ה-LDL ("הכולסטרול הרע"). LDL מחומצן הוא מהגורמים המרכזיים בזירוז טרשת העורקים.

      תמר צהוב (ShutterStock)
      עשיר במינרלים ובנוגדי חימצון (צילום: shutterstock)

      עשיר במינרלים ובסיבים תזונתיים

      התמר הצהוב מהווה מקור למינרלים חיוניים כגון אשלגן, מגנזיום, וסידן התורמים לחוזק העצם ולמניעת יתר לחץ דם. כן הוא מהווה מקור לברזל החיוני למניעת עייפות וחולשה שמקורן באנמיה. התמר הצהוב מכיל גם ויטמינים מקבוצה B ושפע סיבים תזונתיים התורמים להאטת קצב ספיגת הפחמימות לדם, לתחושת שובע, לשמירה על תפקוד מערכת העיכול ולמניעת התפתחות תהליכים סרטניים במעי.

      להגיש טעים ורענן

      להבדיל ממרבית המזונות המעובדים העשירים בנתרן (שמקורו במלח), העלול לגרום להתפתחות יתר לחץ דם, תכולת הנתרן בתמר הצהוב אפסית, ותכולת האשלגן גבוהה. מחקר גדול שפורסם לאחרונה הראה, כי ככל שהיחס נתרן-אשלגן בתזונה היה גבוה יותר, כך שעור התמותה ממחלות לב וכלי-דם וממחלות נוספות היה נמוך בעשרות אחוזים. חוץ מזה, הוא פשוט ממש טעים ומוגש כפרי מרענן בימים החמים.

      כל הסיבות לאכול תמרים