וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחליף הסוכר הלוהט של העונה החמה

20.8.2015 / 17:10

הם מצוינים להחלפת הסוכר בעוגות ובמאפים ונהדרים להמתקת שייקים, סחלב או שוקו. הכירו את תחליף הסוכר של הקיץ – תמרים

לתמרים שלל יתרונות תזונתיים - הם דלים בשומן, עשירים במינרלים ובסיבים תזונתיים, תורמים לבריאות מערכת העיכול ולתחושת השובע ואף יכולים לסייע בשמירה על בריאות כלי הדם והלב. אבל היתרון המפנק ביותר שלהם הוא טעמם המתוק. זה הזמן להחליף את הסוכר בתמר - במאפים, בקינוחים ובמשקאות.

התמרים מתאימים כמעט לכל מאכל מתוק, ובמיוחד לאפיית עוגות בחושות ומאפינס - ללא תוספת סוכר. התמרים הטחונים, עם המרכיבים הנוזליים במתכון, תורמים לעסיסיות וליציבות המאפים, במיוחד במאפים טבעוניים שאין בהם ביצים, התורמות לייצוב העוגה.

זאת ועוד: כל עוד משתמשים בקמח מלא (חיטה, כוסמין ושיפון) התמרים אינם משפיעים על צבע הבלילה. קקאו ותמרים יוצרים יחד טעם משגע וצבע הומוגני המתאים גם למנות אחרונות כמו מוסים וקרמים.

אז איך בעצם משתמשים בהם?

ראשית, יש לגלען את התמרים. אפשר גם לקלף אותם כדי שבמאפה לא יוותרו חתיכות קליפה. התמרים יתקלפו בקלות תחת זרם מים.

אחרי הגלעון והקילוף יש לטחון את התמרים בבלנדר (מומלץ להשתמש בבלנדר חזק. אם מניחים את המרכיבים בכלי עמוק וצר אפשר להשתמש גם בבלנדר מוט, המאפשר טחינה נוחה ויעילה) עם מרכיבי הנוזל שבמתכון (פירות, שמן, חלב, מים וכיוצא באלו). לאחר מכן יש להמשיך לעקוב אחר המתכון כרגיל.

לתוצאות טובות כדאי להשתמש בתמרים עסיסיים ולא יבשים (כל חצי כוס סוכר במתכון שוות ערך לכשמונה תמרי מג'הול בינוניים, למשל).

מועצת התמרים.
תמרים. חפשו את העסיסיים ביותר

ואם אנחנו לא אופים?

מלבד מאפים אפשר להשתמש בתמרים להמתקת פנקייקים, ופל בלגי ומשקאות סמיכים כמו שייק פירות וסחלב. להכנת שוקו יש לטחון תמרים עם קקאו איכותי, תמצית וניל, קינמון וחלב רגיל או צמחי. לשוקו קר הוסיפו ½ כוס קוביות קרח לבלנדר וטחנו עד שמתקבל נוזל קצפי וסמיך.

לקבלת שוקו חם העבירו את השוקו לסיר והרתיחו תוך כדי טריפה נמרצת, עד שהשוקו רותח ומוקצף. לשייק פירות טחנו, למשל, שני תמרים, בננה קפואה, חופן פירות יער או תותי שדה, מעט מים ומעט מיץ תפוזים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

אילו זני תמרים מתאימים לשמש כתחליף לסוכר?

מג'הול: מלך התמרים המוכר לכולם. המג'הול גדול, מרשים, טעמו עשיר ומרקמו נימוח ועסיסי. הוא עשיר בנוגדי חמצון, בסיבים תזונתיים, באשלגן, במגנזיום, ומכיל ברזל, אבץ וסידן.

חלאווי: רך ומתוק, בעל מראה מאורך, עשיר בסיבים תזונתיים, באשלגן, במגנזיום ובברזל.

דרי ("התמר השחור"): –מתוק, עשיר בסיבים תזונתיים, בנוגדי חמצון ובמגנזיום. דרי הוא בעל תכולת הברזל הגבוהה ביותר מבין הזנים.

חדראווי: רך, מתוק (טעמו מזכיר שוקולד) ונימוח. חדראווי עשיר בנוגדי חמצון, בסיבים תזונתיים, בברזל ומכיל סידן.

זהידי: מתוק, בעל מראה מעוגל וצבע זהוב. זהידי עשיר בברזל. הוא התמר העשיר ביותר בסיבים תזונתיים.

ברהי: תמר מעוגל וצהוב. ברהי נאכל טרי או קפוא, מאוגוסט עד אוקטובר. טעמו עפיץ ומשתנה לנימוח ומתוק לאחר הקפאה והפשרה. בברהי פחות קלוריות מאשר בזנים אחרים והוא עשיר בסיבים תזונתיים. הברהי מתאים להכנת ריבות.

השתתפה בהכנת הכתבה: גלי לופו אלטרץ - מתכונאית ומורה לבישול בריא

כל הסיבות לאכול תמרים

וואלה! NEWS בשיתוף מועצת התמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully