פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      הפרי שעושה סדר בגוף

      הם מתוקים, דלים בקלוריות ובשומן, עשירים במינרלים ובסיבים תזונתיים, מסייעים באיזון המטבוליזם, במניעת דלקות ובהתעוררות החשק המיני. 5 סיבות טובות לאכול תמרים

      אם אתם מחפשים מקור לסיבים תזונתיים, לסידן, למגנזיום או לברזל – הפסיקו לחפש. את כל אלו תמצאו בפרי קטן אחד. תמר - הפרי המתוק?מתוק שמלווה את האנושות במשך אלפי שנים - מגיע בשלל זנים, יבש או טרי, ובכל צורותיו שלל ערכים תזונתיים שיעזרו למגוון מערכות בגוף שלכם.

      הנה חמש סיבות לצרוך תמרים ברמה יומית:

      מטבוליזם משופר, תחושת שובע וקצת אנרגיה לפני פעילות גופנית

      סיבים תזונתיים הכרחיים לפעילות מעיים תקינה וליצירת תנועתיות במערכת העיכול. ב?100 גרם תמרים כמעט שבעה גרם של סיבים תזונתיים, שהם 27 אחוז מהצריכה היומית המומלצת. אחוז הסיבים התזונתיים הגבוה בתמרים מסייע למערכת העיכול לפעול כראוי ולמעי לפעול ביעילות גבוהה.

      הריכוז הגבוה של הסיבים התזונתיים לא רק משפר את פעילות המעיים, אלא גם תורם לתחושת השובע.

      אם אתם עומדים לבצע פעילות גופנית ומחפשים פחמימה זמינה שתגרום לכם להרגיש שבעים לפני האימון ותספק קצת אנרגיה לשרירים, במקום חטיפי האנרגיה, שלרוב מכילים קמח לבן ותוספת סוכר, אכלו תמרים. בגלל אחוז השומן הנמוך התמר אינו מכביד על מערכת העיכול בזמן האימון והגוף שלכם קל ומשוחרר לקפוץ, לרוץ ולהימתח.

      מועצת התמרים (יח"צ)
      תמר מג'הול (צילום: זיו ריינשטיין)

      מניעת דלקות וחיזוק העצמות

      לפי מחקרים חומרים כמו CRP, IL6 ו?TNF, המעידים על מצב דלקתי, פוחתים בגופם של הצורכים מגנזיום בכמות גדולה מהממוצע. בתמרים כמות גדולה של מגנזיום – מינרל הידוע בתכונותיו האנטי דלקתיות. ב?100 גרם תמרים 54 מיליגרם מגנזים, שהם 14 אחוזים מהכמות היומית המומלצת לצריכה.

      צריכה יומית של תמרים עשויה, אפוא, להפחית את הסיכון להתפתחות מחלות הקשורות בדלקות. מלבד סגולותיו האנטי דלקתיות, בכוחו של המגנזיום לסייע גם בהורדת לחץ הדם.
      מלבד מגנזיום, בתמרים יש מספר לא מבוטל של מינרלים החיוניים לחיזוק העצמות. יש בהם, למשל, סידן, שעל תפקידו ברקמת העצם אין צורך להרחיב, ופלואור, המעכב את תהליך התנוונות רקמת העצם.

      בשביל הטעם המתוק

      "בתמרים יש אמנם הרבה סוכר, אבל המדד הגליקמי שלהם בינוני-נמוך, כלומר הסוכר מהתמרים מגיע בהדרגה לזרם הדם.

      אם אתם מתלבטים בין קוביית שוקולד לתמר, בחרו בתמר. לעומת שוקולד, שבו 30 אחוזי שומן לפחות, בזנים מסוימים של תמר פחות מחצי אחוז שומן. מסיבה זו הערך הקלורי של התמר נמוך הרבה יותר מהערך הקלורי של שוקולד. כמו כן, מרקמו נהדר, טעמו עשיר, ולעומת מתוקים מלאכותיים והוא לא יגביר את החשק שלכם לעוד סוכר.

      תמרים (ShutterStock)
      מקור מצוין לברזל (צילום: shutterstock)

      בשביל מערכת הדם

      תמרים הם מקור מצוין לברזל, שהוא מרכיב מרכזי בהמוגלובין, האחראי על נשיאת החמצן אל תאי הגוף במערכת הדם. 100 גרם תמרים מכילים 11 אחוזים מהצריכה היומית המומלצת של ברזל. תמרים עשירים גם ביוני נחושת, שהם מרכיב הכרחי ביצירת תאי דם אדומים.

      לחיזוק הליבידו

      תמרים ידועים כמעורר טבעי של תשוקה מינית. יודעי דבר ממליצים להשרות כמה תמרים בחלב עזים במשך לילה ואז לטחון אותם עם אותו החלב, קצת הל ודבש לקבלת שייק ויאגרה טבעית.

      אם כל זה לא מספיק, נספר שעונת הגדיד בשיאה ואין כנראה עיתוי מוצלח מזה להתוודע לפרי הנהדר. אל דאגה, לא חייבים לעלות על מיכלזון בשביל זה. אפשר להשיג תמרים טריים גם בחנויות.

      כל הסיבות לאכול תמרים