וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Mac, דבר עברית

26.8.2015 / 10:10

רבים סבורים בטעות שמחשבי המקינטוש אינם תומכים בעברית מלאה. למען האמת, הבעיה הזו נפתרה כבר מזמן - והמחשבים האיכותיים של אפל אף מסוגלים להפעיל את כל תוכנות האופיס המוכרות

בזכות הפריסה של רשת חנויות iDigital (המשווקת הרשמית של מחשבי אפל בישראל) ומאמצי הפרסום והשיווק שלה, זכו בשנים האחרונות מאות אלפי ישראלים להיחשף לעיצובם הנאה של מחשבי ה-Mac, ביצועיהם ואמינותם. לרוע המזל, בתחום אחד עדיין סובלים מחשבי אפל מדעה קדומה: התמיכה שהם מציעים לשפה העברית ולתוכנות המשרדיות הפופולריות בישראל.

נכון, במשך שנים רבות אכן סבלו מחשבי ה-Mac מתמיכה חלקית בלבד בעברית, והציעו למשתמשיהם אפשרויות מוגבלות בלבד לעריכת מסמכים בשפת הקודש. אולם פרט זה איננו נכון כבר תקופה ארוכה, והגיע הזמן שכולם ידעו על כך.

מחשבי המקינטוש המודרניים תומכים בעברית ברמת מערכת ההפעלה, מאפשרים עריכה פשוטה וחלקה של מסמכים באמצעות תוכנות מוצלחות, ואם ממש רוצים - מסוגלים אפילו להפעיל את כל התוכנות המוכרות ממערכת ההפעלה "חלונות" בקלות ובמהירות.

איידיגיטל.
לשכוח את הדעה הקדומה

תמיכה בעברית כבר מרגע ההפעלה

כל מחשבי ה-Mac מופעלים באמצעות מערכת ההפעלה OS X, המפותחת על ידי אפל ונחשבת לטובה מסוגה. יש לה שלל יתרונות על המתחרים, כדוגמת רמת אבטחה חסרת תקדים למערכת הפעלה ביתית, מהירות עבודה גבוהה, וכמובן עיצוב מרשים ומושך תשומת לב שהפך לסימן ההיכר של החברה.

וכן, היא תומכת בעברית. ניתן להגדיר את שפת המערכת כעברית ממש בדקה בה תפעילו את המחשב לראשונה, ומרגע זה כל התפריטים על המסך יופיעו בעברית.

גם כתיבה בעברית אינה אתגר. צריך רק להכיר את צירוף הכפתורים החדש למעבר בין השפות (Command + רווח במקום Alt + Shift. אל תדאגו, אתם תתרגלו לכך תוך דקות ספורות), ולכתוב בעברית כפי שאתם רגילים. מערכת ההפעלה מסוגלת אפילו להקריא טקסטים בעברית אם לא מתחשק לכם לקרוא אותם.

כל מחשב Mac הנמכר כיום מגיע עם אפשרות להורדת והתקנת התוכנות המשרדיות של Apple, בחינם וללא כל צורך בתשלום דמי מנוי מתחדשים כמו אצל חלק מהמתחרים. בין שלל התוכנות של Apple ניתן למצוא את Pages, שהוא מעבד תמלילים בעל יכולות מקצועיות, אך עם ממשק נוח וקל לתפעול.

איידיגיטל.
פריסה רחבה בכל הארץ

להתחיל ב-Mac לסיים באייפון

הוא מתאים במיוחד לכתיבת עבודות סטודנטיאליות, מאמרים, עיצוב הזמנות ומכתבים והרבה יותר מכך.וכן את Keynote - תוכנה ליצירת מצגות המתהדרת באנימציות ועיצובים מרהיבים - אפל עושה בה שימוש בעצמה במסגרת אירועי חשיפות המוצרים שלה.

לשתי התוכנות ממשק נוח ואינטואיטיבי, סימון אובייקט מסוים יקפיץ מייד את סרגל הכלים המתאים לעריכה של אותו אובייקט, כך שאם סימנת תמונה, יעלו מייד כל סרגלי הכלים לעריכת תמונה, סימנת טקסט ומייד תקבל את הסרגל המתאים לעריכת הטקסט וכך הלאה.

כל התוכנות המוזכרות לעיל תומכות בשמירת מסמכים על הענן של אפל, iCloud. זה אומר שאפשר להתחיל לעבוד על מסמך במחשב, להמשיך את העבודה במכשיר הiPhone או ה-iPad, וכל השינויים יסונכרנו באופן אוטומטי בין כל המכשירים תוך שניות. אפשר גם לייצא את כל הקבצים לפורמט אופיס, כך שתוכלו לשלוח אותם לחברים או לעובדים אחרים שאינם משתמשים במחשבי Mac.

איידיגיטל.
יש גם לסטודנטים

מחשב מצוין - גם לחלונות

במידה וכל הפתרונות הללו אינם מספקים אתכם ואתם מעוניינים לעבוד עם תוכנות האופיס שאתם מכירים, גם זו אפשרות. תוכנת האמולציה (דימוי) Parallels, הבלעדית למחשבי מקינטוש, מאפשרת התקנת מערכת ההפעלה חלונות והפעלתה בו-זמנית עם OS X.

זה אומר שתוכלו לפתוח תוכנות מק וחלונות אלו לצד אלו, תוך שמירה על ביצועים שעשויים להיות טובים יותר משל מחשבים המריצים את מערכת ההפעלה חלונות בלבד.

מחפשים הוכחה נוספת שאין כל קושי בעבודה בעברית על מק? הרי היא לפניכם: כל הכתבה שקראתם כעת נכתבה, נערכה ונשלחה באמצעות מחשב מקינטוש, והתוכנות של Apple המותקנות עליו. תמיכה בעברית היא כבר מזמן לא בעיה, וכעת מצטרפת דווקא לרשימת היתרונות של מחשבי ה- Mac לסטודנטים.

וואלה! NEWS בשיתוף iDigital

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully