וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כריכיולוגיה: הסנדוויצ'ים של השנה החדשה

28.8.2015 / 15:18

לכבוד החזרה לבית הספר והצורך להתמודד שוב עם אתגר הילדים והאוכל, הכירו את הטרנדים החמים בעולם הסנדוויצ'ים

פעם, אי שם בשנות ה?70, 80 ואפילו 90, הסנדוויץ' של הפסקת עשר בבית הספר היה הדבר הכי פחות מרגש בעולם – שתי פרוסות לחם לבן ובמרכזו גבינה לבנה, קוטג' או חומוס. במקרה הטוב צ'יפרנו את הילדים בעגבנייה או במלפפון חמוץ.

כשרצינו לפנק אותם מרחנו בין הפרוסות שוקולד, חמאת בוטנים או ריבה. והייתה גם המרגרינה, הו המרגרינה.
מאז עברו כמה שנים טובות וקרו לשמחתנו כל מיני דברים במטבח הישראלי. מה אוכלים היום בבית הספר? כמה טרנדים שיעשו לילדים נעים בבטן באמצע היום וישכיחו מכם את שומן הטרנס של שנות ה?80:

הכל (אבל הכל) בפיתה

נתח קצבים? כרובית? תפוח אדמה וקרם פרש? גלידה? היום ברור, בין היתר בזכות אייל שני, שאין דבר שלא יכול להיכנס בין שתי פרוסות לחם או בפיתה, ואם נרצה נוכל להכין לילדים מנה ראשונה, עיקרית ואפילו קינוח לא רע בכלל בסנדוויץ'.

נוסחה מנצחת: שניצל בפיתה

ברשימת הסנדוויצ'ים שליחם לא ינוס כנראה לעולם מצוי ההיבריד המשונה והנפלא הזה – שניצל (המצאה אירופית מעונבת) בפיתה (פחמימה עממית וכלל לא מעונבת). הוסיפו לשניצל הטרי חומוס, טחינה, חצילים, חמוצים וסחוג והסנדוויץ' שלכם מוכן ליום לימודים ארוך.

לא רק למבוגרים: סביח

חציל מטוגן, ביצה חומה, חומוס, טחינה, בצל, עמבה, סחוג, מלפפון חמוץ, פטרוזיליה טרייה, בצל ולפעמים גם תפוח אדמה – השילוב העירקי לא מפסיק להיות רלוונטי גם בשעה שבה טרנדים חמים אחרים נכנסים לשוק הכריכים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
פיתה עם סלמי. אפיק גבאי
הכל בפיתה/אפיק גבאי

גן עדן בין פרוסות לחם

גם בתחום הפסטרמות והנקניקים חלה מהפכה של ממש בשנים האחרונות. בשנות ה?80 היו על המדף במקרר של הסופר שלושה סוגי פסטרמה במקרה הטוב, והיום הראש מסתחרר מרוב אפשרויות - חזה עוף, חזה הודו ברביקיו, פסטרמה הודו איטלקית, פסטרמה בדבש, פסטרמה מפולפלת, חזה בקר וזו רק ההתחלה. כל אחת מהפסטרמות האלו יכולה להיכנס לסנדוויץ' או לטוסט. הוסיפו לזה פסטו או ממרח לימון ותקבלו מעדן אמיתי ומזין – גם עשיר בחלבון וגם דל שומן (תתפלאו אבל בפסטרמה - בהתאם לסוגה - יש 1%-4% שומן בלבד).

לפעמים הסנדוויץ' הוא רק תירוץ

חמין, צ'ילי קון קרנה, עוף תאילנדי, קבב, סטייק פרגית – תבשיל שלם יכול להיכנס בבגט. היתרון: תוכלו להגיד לילדים שזה רק סנדוויץ', ולא תשקרו.

סלופי ג'ו

הכריך הפופולרי שעשה עלייה. מה בפנים? לחמניית המבורגר ובתוכה בשר טחון, בצל מטוגן, רוטב עגבניות מתוק או קטשופ ותבלינים, והכל במבטא אמריקאי כבד. אין ילד שלא יאהב את זה.

למה רק ללחם מותר?

מי אמר שסנדוויץ' עשוי רק מלחם? המאכל היפני הנהדר יוצא מצורתו המסורתית המגולגלת ומוגש גם במשולשי סנדוויץ' של אורז ואצה. מה בין המשולשים? כרגיל – סלמון, ירקות, טמאגו. פלוס: הילדים לא צריכים להסתבך עם מקלות עץ ולאכול סושי בידיים, כמו שאנחנו תמיד רצינו לעשות.

למתכוני סנדוויצ'ים מקוריים לחצו כאן

וואלה! פותחים שנה
  • עוד באותו נושא:
  • זוגלובק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully