וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי שוטר: כך תשכנעו את הילדים שלכם לאכול

21.8.2015 / 12:40

שוב מצאתם את הכריך בילקוט של הילד בסוף היום? כמה טיפים להורים לילדים שמסרבים שוב ושוב לאכול את ארוחת העשר בבית הספר

למרבית המבוגרים קשה להבין איך אפשר בכלל לסרב לאוכל. הרי בשבילנו שיא היום במשרד הוא ארוחת הצהריים ובכל הזדמנות וחגיגה אנחנו אוכלים. אצל ילדים המצב שונה: בשביל חלק מהם אכילה, כמו שיעורי הבית, היא מטלה.

כשמדובר בארוחת העשר בבית הספר האוכל מעיק עליהם עוד יותר – במקום לחלץ עצמות ולשחק בכדור אחרי ישיבה ממושכת בכיתה, הם צריכים לשבת ולאכול כריך. בבית הספר אף הורה אינו עומד מעליהם ודוחק בהם לאכול, ומכיוון שכך פעמים רבות הם מחליטים להותיר את הכריך בשלמותו ולדחוף אותו חזרה לתיק. מה עושים?

שתפו אותם בהכנת הכריכים

אפילו ילד בן שש יכול לעזור בהכנת האוכל לבית הספר, והסיכוי שילד יאכל משהו שהוא מרגיש שיצר בעצמו גבוה יותר. יכול להיות שילד שמסרב לאכול לא יביע התעניינות גדולה מדי בתהליך ההכנה, וזה בסדר. לפיכך נסו לעשות זאת בשלבים. תחילה הזמינו אותו לשהות במטבח בזמן הכנת הכריכים, אחרי כמה ימים הזמינו אותו להתבונן בתהליך ובסוף הזמינו אותו להשתתף בהכנה – להוציא את הממרחים מהמקרר, לבחור את סוג הלחם, הלחמנייה או הפיתה ולבחור את הירקות שיכנסו לכריך. ילדים גדולים יכולים לחתוך את הירקות ואף להכין את הכריך לבד, בהשגחתכם.

כריך סלמי. דן לב
לסנדוויץ' כזה קשה לסרב/דן לב

הקפידו על האסתטיקה של הכריך

אף אחד לא אוהב לאכול מזון לא אסתטי. חשבו כמה אתם נהנים כשבצלחת שלכם מונח רול סושי צבעוני או כמה משפיע אופן חיתוך הירקות על הרצון שלכם לנגוס בהם. ילדים אולי לא יודו בכך, אבל גם הם יעדיפו לאכול אוכל יפה. במקום להכין להם כריך אפרורי של שתי פרוסות לחם עם חומוס התחילו להפתיע אותם בשילובים מעניינים וצבעוניים.

נסו, למשל, להכין להם טורטייה עם פסטרמה וירקות: מרחו מיונז ופסטו על הטורטייה, מעל הניחו חסה, ומעליה שתי שכבות של פסטרמה משני סוגים – פסטרמה ברביקיו דק?דק?דק וחזה עוף דק?דק?דק - מעל הפסטרמות הניחו פלפל אדום, מלפפון וגזר. גלגלו וארזו לבית הספר.

גם כריך איטלקי הוא אפשרות צבעונית שתשמח לא מעט ילדים: חתכו ג'בטה (רצוי מקמח מלא) לשניים, מרחו בתחתיתה פסטו ומעליו סדרו רצועות פלפל קלוי ובטטה אפויה. סדרו מעל פסטרמה איטלקית. לשנות לקישור: הניחו מעל הפסטרמה חסה, עוד בטטה ופלפלים, וסגרו את הג'בטה.
התוצאה: כריכים מרשימים, יפים, צבעוניים ומזינים שעשירים בחלבון (כי פסטרמה עשירה בחלבון) שקשה לסרב להם לאורך זמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
טורטיה מקמח מלא עם פסטרמה. ליאורה קרן, מערכת וואלה! NEWS
מי לא אוהב אוכל אסתטי?/מערכת וואלה! NEWS, ליאורה קרן

השקיעו באריזה

כמו הצבעוניות של הכריך, גם האריזה חשובה. במקום לזרוק את הכריך לשקית ניילון קטנה עטפו אותו בנייר פרגמנט, למשל, וקשרו בסרט צבעוני. הכניסו גם פתק קטן – "יום נפלא" "בהצלחה במבחן" או סתם סמיילי חמוד. זה יהפוך את היום של הילד שלכם ליום מחויך. מי שאין לו סבלנות להשקיע כל בוקר בעטיפת הכריך יכול להכניסו לקופסה רב פעמית שעליה מתנוססת דמות מצוירת שהילדים אוהבים. אפשר גם לחתוך את הכריך למשולשים ולארוז כל משולש בנפרד. ייתכן שכשהכריך יוגש במנות קטנות האכילה לא תיראה לילד כמשימה גדולה מדי.

אל תשעממו אותם

גם אתם לא הייתם רוצים לאכול את אותו הכריך, אפילו המושקע ביותר, כל השבוע. הקפידו להחליף את הרכב הכריך כל יומיים לפחות. שבו בסוף השבוע וחשבו מה יש במקרר ומה אפשר להכין לילדים. תוכלו גם לשתף את הילדים בתהליך ולשאול אותם אילו כריכים היו טעימים בשבוע שעבר ולהציע להם לבחור, מתוך כמה אפשרויות, את הכריכים שירצו לאכול במהלך השבוע הקרוב.

וואלה! פותחים שנה
  • עוד באותו נושא:
  • זוגלובק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully