וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכל צורה שהיא: הפרי שמהווה תחליף מתוק מושלם לילדים

30.8.2017 / 17:00

המודעות לתזונה נכונה בקרב מבוגרים הולכת וגוברת, אבל כשמדובר בילדים שלנו אנחנו לעתים נכנעים לתאווה שלהם לחטיפים מתוקים ומלוחים. התמר יכול להיות תחליף נהדר. כך תשלבו אותו בתפריט היומי של הילדים, כולל שני מתכונים שכיף להכין ולזלול

תמרים. ShutterStock
תמרים/ShutterStock

החופש הגדול תם, הילדים חוזרים למסגרות החינוכיות וזה זמן מצוין להכניס בהם הרגלים בריאים יותר. אין ספק שאחד האתגרים הגדולים ביותר של הורים הוא לשמור על תזונה נכונה של ילדיהם גם כשהם נמצאים הרחק מהבית ושלא תחת פיקוחם הצמוד. הפיתויים פשוט רבים וזמינים מדי, ולכן הכי מומלץ לצייד את ילדינו עד כמה שניתן במאכלים מהבית, כאלה שלא חורגים מהמסגרת הבריאותית שאנחנו מנסים להקנות להם.

השאלה הגדולה הייתה ונותרה איך בכלל עושים את זה? איך נמצא תחליפים הולמים שימלאו את הצורך במאכלים מתוקים ועוד כאלה שהם אוהבים? הרי חטיפי השוקולד והעוגיות נמצאים בכל מקום, וגם התחליפים שלהם שמתיימרים להיות בריאים יותר כמו חטיפי הדגנים למיניהם, אינם מזינים ובריאים במיוחד. הם לרוב עשירים בסוכרים מוספים, שמנים מוספים וחלקם מבוסס על דגנים מעובדים – כל אלה רכיבים שאינם מומלצים בצריכה מוגברת.

כמו במקרים רבים אחרים, גם כאן אחד הפתרונות הכי מומלצים הוא התמר. רבות דובר בסגולות של התמרים וביכולת שלהם להוות תחליף לצורך במתוק, וזה נכון גם לגבי הילדים שלכם. התכונות הבריאות של התמר מוכרות וידועות: הוא משביע ומספק את הצורך במתוק, עשיר בסיבים תזונתיים ותורם לעיכול תקין ולמניעת עצירות, אידיאלי כמקור אנרגיה, ובנוסף לכל הוא עשיר במינרלים כגון אשלגן ומגנזיום התורמים לשמירה על רמות לחץ דם תקינות ובנוגדי חמצון שעשויים לסייע בשמירה על בריאות כלי הדם והלב.

אבל מלבד היתרונות המובנים של התמר, שרלוונטיים לכל גיל, הוא נהדר גם לילדים באופן ספציפי, קודם כל משום שאפשר להשתמש בו בשלל צורות מגוונות וידידותיות לילדים. תמר יכול להיות בסיס לשלל מאכלים מצוינים עבור ילדיכם.

איך "נשווק" את התמרים לילדים שלנו?

זה לא סוד שהתמר הוא פרי עם סגולות שייחודיות רק לו. אז נכון שיותר ויותר אנשים ברחבי העולם משתדלים לצרוך כיום סוכרים טבעיים, אבל ברוב המקרים המגמה הזו פוסחת על ילדים, שפשוט רוצים לאכול מה שטעים להם. החדשות הטובות הן שלמעשה קל לשלב את התמרים לילדים, פשוט משום שהם טעימים ומזמינים כמו שהם ואפשר לאכול אותם במגוון צורות.

תמרים יכולים להשתלב בתוך יוגורט בארוחת הבוקר ולתת לו טוויסט מתוק ומזין, הילדים יכולים לנשנש אותם בגינה אחר הצהריים, אפשר לאכול את הפרי בצורתו הטבעית בין הארוחות, ליצור שילובים מפתיעים עבור הילדים כמו תמרים עם שקדים או אגוזים. כמובן שדוגמה אישית של ההורים לאכילה בריאה וחשיפת הילדים לתמרים מגיל צעיר יכולה לסייע. אפשר להשתמש בתמרים גם כדי ליצור לילדים שייקים מפנקים וטעימים. התמר מצוין כשהוא מגיע בשילוב עם בננות או תותים.

אם תרצו להפוך את התמרים לכדורים דמויי כדורי שוקולד קחו תמרים מגולענים, טחנו אותם במעבד מזון יחד עם כוס וחצי קוקוס ואבקת קקאו, גלגלו את העיסה לכדורים וצפו בחצי כוס קוקוס וקקאו. כך ייווצרו לכם כדורי תמרים נהדרים דמויי כדורי שוקולד שהילדים יאהבו.

מערכת וואלה! בשיתוף שולחן התמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully